به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سناتور دموکرات ایالت فلوریدای آمریکا خواستار سفر به ایران برای پیگیری سرنوشت یک مامور سازمان سیا شد. به گزارش ان بی سی؛ بیل نلسون سناتور دموکرات ایالت فلوریدای آمریکا خواستار سفر به ایران برای پیگیری سرنوشت یک مامور سازمان سیا شد.

این سناتور که در مجلس سنای آمریکا سخنرانی می کرد گفت: در روزهای اخیر با محمد خزائی، سفیر و نماینده ایران نزد سازمان ملل گفتگو کردم و از وی خواستم به دلایل انسان دوستانه اطلاعات بیشتری از لوینسون فراهم شود.

به گفته این سناتور، سفیر ایران اعلام کرده است اظهارات وی را به وزارت خارجه کشور متبوعش منتقل خواهد کرد. نلوسن که عضو کمیته دفاعی مجلس سناست به سفیر ایران پیشنهاد داده است اگر سفر وی کمکی به کسب اطلاع و یا آزادی لوینسون می شود خواستار سفر به ایران است.

این سناتور دموکرات افزوده است توافق هسته ای ایران و غرب در مرحله حساسی است و احتمال دستیابی به توافقی نهایی در ماه های آتی وجود دارد و ایران می تواند با کمک به حل سرنوشت لوینسون حسن نیت خود را نشان دهد. رابرت لوینسون، مامور سازمان جاسوسی سیا در سال ۲۰۰۷ که در یک ماموریت محرمانه جاسوسی بوده است آخرین بار در جزیره کیش مشاهده شده است. چندی پیش اسوشیتدپرس اطلاعاتی را افشا کرد که بر اساس آن لوینسون مامور سازمان سیا بوده است که انتقاد دولت آمریکا را در پی داشت.

یادآور می شود جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است اطلاعی درباره سرنوشت این جاسوس آمریکا ندارد. همچنین نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد از دولت آمریکا خواست تا درباره ماموریت رابرت لوینسون، یک" عضو سابق" اف. بی. آی که ادعا شده چند سال پیش در خاک ایران مفقود شده است، توضیح دهد. علیرضا میریوسفی مسوول مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد چندی پیش اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران بنا بر" ملاحظات امنیتی و بشردوستانه" تلاش کرده ردپایی از لوینسون به دست آورد، ولی این تلاش ها بی نتیجه بوده اند.