به گزارش پارس به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امشب (پنجشنبه) با حضور در دومین سالگرد شهادت شهید مصطفی احمدی روشن که در مسجد دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، شهادت امام حسن عسگری (ع) را تسلیت گفت.

وی اضافه کرد: برای ما فخری است که در چنین شبی آن هم به مناسبت بزرگداشت یک شهید والامقام در حوزه فناوری های جدید کشور هستیم.

رئیس مجلس ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین مناسباتی به درک هرچه بیشتر افراد از شرایط و عمل به مسئولیت ها منجر شود.

لاریجانی در ادامه سخنان خود با اشاره به شخصیت مصطفی احمدی روشن اظهار داشت: این شهید یکی از افرادی بود که در راه سرافرازی کشور در عرصه هسته ای تلاش های سنجیده ای داشت؛ این شهید والامقام همراه با سایر عزیزانی که سال ها در این زمینه کار و تلاش کردند، عامل پیشرفت کشور شدند.

وی با بیان اینکه مسیر طی شده توسط شهید احمدی روشن، سایر شهدای هسته ای و عزیزانی که در این مسیر کوشیده اند دستاوردهایی برای کشور داشت، خاطرنشان کرد: گاهی در این مسیر قیل و قال هایی در مورد مسائل هسته ای بلند شد که نباید این مسائل باعث شود اقدامات این عزیزان دیده نشود.

رئیس مجلس با بیان اینکه ایران امروز صاحب یک تکنولوژی در زمینه هسته ای شده است، اظهار داشت: در همه ابعاد وضعیت کاملی نداریم اما کشور از این ظرفیت برخوردار شد که این ظرفیت ثمره مجاهدت این عزیزان در این رشته بود.

رئیس مجلس در ادامه تصریح کرد: در صحنه جهانی مسائل هسته ای را بالا گرفتند تا به وسیله آن بحران سازی تصنعی کنند.