به گزارش پارس ، فارس به نقل از روزنامه « تودی زمان» ، « احمد داووداغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز با همتایان خاورمیانه ای خود از جمله « محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مورد موضوعات منطقه ای تلفنی گفت وگو کرده است. وزیران خارجه قطر، اردن، عراق و همچنین رئیس مجلس عراق از جمله دیگر مقاماتی بوده اند که داوود اغلو با آن ها گفت وگو کرده است.

« تودی زمان» به نقل از منابع دیپلماتیک خود نوشته است داووداغلو در تماس با ظریف و « اسامه النجیفی» رئیس مجلس عراق، در مورد تازه ترین تحولات این کشور صحبت کرده است.

گروه های تروریستی وابسته به القاعده از جمله گروه موسوم به « داعش» (دولت اسلامی عراق و شام) که در سوریه نیز فعال است، در چند هفته اخیر فعالیت های خود در استان الانبار عراق را شدت بخشیده است. ارتش و نیروهای امنیتی عراق به همراه نیروهای عشایر این استان در تلاش برای پاکسازی این منطقه از حضور تروریست ها هستند. بسیاری از کشورهای از جمله ایران، ترکیه، آمریکا و انگلیس از عملیات های ارتش عراق در الانبار اعلام حمایت کرده اند.

داوود اغلو در تماسش با همتایان قطری و اردنی اش در مورد تحولات سوریه و آماده کردن مقدمات برای برگزاری نشست صلح سوریه موسوم به « ژنو ۲» صحبت کرده است. این نشست قرار است روز ۲ بهمن در شهر « مونترو» سوئیس با حضور وزیران خارجه بیش از ۳۰ کشور افتتاح و پس از آن در روز ۴ بهمن در شهر « ژنو» با حضور نمایندگان دولت و گروه های مخالف، پیگیری شود.