به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه پارلمان طی اخطاری بر لزوم عدم دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورمان تاکید کرد.

وی با اشاره به سفر متعدد هیأت های پارلمانی غربی به کشورمان اظهار داشت: این سفرها را منشاء خیر می دانیم ولی چند نکته درباره آنها وجود دارد که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این سؤال ها را مطرح کرد که این هیأت ها با چه هدفی به ایران سفر می کنند؟ ماموریت آنها چیست؟ برنامه سفر آنها توسط چه کسی تنظیم می شود؟ دستگاه های امنیتی چه نظارتی بر روی این هیأت ها دارند؟

جوکار با اشاره به سفر هیأت پارلمانی اروپا به کشورمان گفت: اقدامات امنیتی هیأت پارلمانی اروپا توسط چه دستگاهی باید پاسخ داده شود؟ تماس این هیأت ها با برخی جریانات خاص بر چه مبنایی صورت می گیرد؟

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از فتنه توسط کشورهای اروپایی انجام می شد، تصریح کرد: ما امروز بیم این را داریم که سفر آنها باعث ایجاد فتنه شود که در اهمین زمینه باید دستگاه های ذیربط نظارت های جدی داشته باشند.

حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه علنی امروز خانه ملت را بر عهده داشت در پاسخ به این اخطار گفت: هیأت های پارلمانی در چارچوب روابط پارلمانی می توانند تعامل و سفر کنند.

وی به حماسه سیاسی مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: آن حماسه سیاسی جایگاه سیاسی نظام را ارتقا داد و شاهد جایگاه فاخر برای کشور هستیم که این حضورها به دلیل همین جایگاه فاخر است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به مسئولان توصیه کرد نسبت به این اخطار توجه داشته باشند تا سفرهای هیأت های پارلمانی باعث ارتقاء جایگاه نظام شود.