به گزارش پارس به نقل از ایسنا، جان کری با تاکید بر اینکه در گفتگوهای صلح فلسطین پیشرفت چشمگیری به دست آمده اعلام کرد که برای ادامه مذاکرات فردا (یکشنبه) به اردن و عربستان خواهد رفت.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، جان کری، وزیر خارجه آمریکا که برای پیشبرد مذاکرات صلح خاورمیانه به منطقه سفر کرده، امروز با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان دیدار کرد.

وی پس از دیدار با عباس در کنفرانسی مطبوعاتی با صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان اعلام کرد که در روند مذاکرات پیشرفت چشمگیری به دست آمده است.

وزیر خارجه آمریکا در عین حال تاکید کرد: توافق هنوز نهایی نشده و برخی اختلافات همچنان باقی مانده اما من خوشبین هستم که صلح هرچه زودتر محقق شود.

کری همچنین اعلام کرد که امشب به قدس خواهد رفت تا با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کند و فردا راهی اردن خواهد شد تا بعد از دیدار با پادشاه این کشور به ریاض برود و با عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان نیز مذاکراتی داشته باشد.

وی همچنین قرار است با وزرای خارجه اتحادیه عرب نیز دیدار کند و پس از آن در اواخر هفته بار دیگر به فلسطین خواهد رفت تا مذاکرات را به یک جمع بندی برساند.

گفته می شود دو طرف فلسطینی و اسرائیلی به توافق نهایی صلح نزدیک شده اند و مذاکرات کری برای پایان دادن به اختلافات باقی مانده است.