به گزارش پارس  به نقل از ایسنا، سیدمحمد یثربی مدیرکل تشریفات مجلس گفت که پنج عضو هیأت پارلمانی ایتالیا بامداد جمعه وارد تهران شدند.

جواد هروی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا نیز دراین رابطه گفت: هیأت پارلمانی پنج نفری ایتالیا به ریاست رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس این کشور و چهار عضو هیأت رئیسه این کمیسیون به دعوت علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ایران آمده اند.

وی اضافه کرد که هیأت پارلمانی ایتالیا در جریان سفر خود به تهران فردا (شنبه) با علی لاریجانی رئیس مجلس، علاءالدین بروجردی و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا دیدار و گفت وگو خواهند کرد.

هروی همچنین اظهار کرد: ما درصدد تقویت ارتباطاتمان با پارلمان ایتالیا هستیم زیرا معتقدیم خاصیت گروه های دوستی پارلمانی این است که می توانند فارغ از نگرش های خاص سیاسی، با چهره مردمی با یکدیگر مراودات داشته باشند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا در پایان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد روابطش را با کشور ایتالیا، هم از طریق وزارت خارجه و با روابط دیپلماتیک رسمی و هم از طریق مجلس شورای اسلامی توسعه دهد.