به گزارش پارس به نقل از فارس، جواد جهانگیرزاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به درخواست سعودی ها برای استرداد ماجد الماجد رئیس گروهک تروریستی عبدالله عزام که به دلیل انفجار بمب در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران از سوی اطلاعات ارتش لبنان دستگیر شده است، گفت: به طور حتم بازجویی از ماجد الماجد می تواند اطلاعاتی را آشکار کند که به هیچ عنوان خوشایند سعودی ها نیست.

وی افزود: این اطلاعات می تواند دست داشتن مستقیم سعودی ها در انفجارها و همچنین توطئه ها علیه کشورها و ملت های منطقه در جریان است را آشکار کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: از سوی دیگر سعودی ها از رویارویی مستقیم با نظام جمهوری اسلامی ایران در هراس هستند چرا که این امر می تواند تبعات سنگینی برای آنها به دنبال داشته باشد.

جهانگیرزاده گفت: اعترافات ماجد الماجد درباره دست داشتن مستقیم در حمله به سفارت ایران در بیروت می تواند باعث از بین رفتن کامل اعتبار عربستان سعودی در مقابل ایران و ایجاد یک رسوایی بین المللی برای آنها شود.

وی افزود: دلیل دیگر برای جلوگیری از بازجویی ماجد الماجد در خاک لبنان این است که شخصیت های مستقل و بی طرف لبنانی که به استقلال کشور خود اهمیت می دهند از اقدامات عربستان سعودی منزجر شده و خواستار توضیحات آنها در این خصوص می شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: حضور در جلسات بازجویی ماجد الماجد از لحاظ حقوق بین المللی حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است.