به گزارش پارس به نقل از فارس به نقل از پایگاه خبری العهد، شورای امنیت انفجار حاره حریک در منطقه جنوب بیروت را محکوم کرد و خواستار پیگرد عاملان آن شد.

الکسندر زاسبکین، سفیر روسیه در لبنان امروز پس از دیدار با هیئتی از حزب الله به ریاست مسئول روابط خارجی این حزب گفت: تحولات اوضاع در لبنان نشان می دهد که تروریسم بزرگ تر شده است و ثبات جهانی را تهدید می کند و به دنبال فتنه انگیزی است.

وی افزود: روسیه متعهد به اصول گفت وگو و همزیستی است و اطمینان دارد که این تروریسم و حامیان و مجریان آن شکست خواهند خورد.

زاسبکین گفت: حق با تلاش های مشترک جامعه بین المللی پیروز خواهد شد و روسیه به وظیفه خود برای دستیابی به راه حل ها بخصوص درباره بحران سوریه ادامه می دهد و مبارزه با تروریسم در راس وظایف ماست.

وی ضمن اعلام حمایت کشورش از لبنان و مردمش به خانواده های کشته های این حادثه تسلیت و برای زخمی ها بهبود کامل آرزو کرد.

عمار الموسوی مسئول روابط خارجی حزب الله نیز به النشره گفت که انفجار حاره حریک اقدام تروریستی است که غیر شفاف است و معلوم نیست که دفتر سیاسی حزب هدف قرار گرفته بود یا نه، این امر نیاز به تحقیق دارد.

منابع حزب الله شب گذشته اعلام کردند که یکی از دفاتر حزب الله در نزدیکی مکان انفجار بوده که پانزده روز پیش به جای دیگری انتقال یافت و شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله به آنجا تردد می کرد.

الموسوی که پس از دیدار با زاسبکین سخن می گفت از جامعه بین المللی خواست در محکوم کردن اقدامات تروریستی با یکدیگر اجماع نظر داشته باشند و ریشه های حامیان تروریسم را خشک کنند.

وی تاکید کرد: تروریسم وحدت لبنان را هدف گرفته است و ما از گروه های سیاسی می خواهیم با گفت وگو و تحکیم وحدت به مقابله با تروریسم بروند.