به گزارش پارس ، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، « چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا در یک تماس تلفنی با « عبدل الفتاح السیسی» رئیس ارتش مصر روز یکشنبه ضمن ابراز نگرانی از بمب گذاری های مصر پیشنهاد کمک آمریکا به مصر در خصوص بمب گذاری های زنجیره ای در این کشور را مطرح کرد.

سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد که هیگل به خاطر قربانیان حملات بمب گذاری ابراز تأسف کرد.

روز یکشنبه، یک بمب در نزدیکی ساختمان اطلاعات ارتش مصر در استان « شرقیه» در « دلتای نیل» منفجر شد و ۴ سرباز زخمی شدند. ارتش مصر این حادثه را اقدامات تروریستی بزدلانه خطاب کرد.

حادثه روز گذشته، سومین حمله در ظرف کمتر از یک هفته بود. یک حادثه بمب گذاری دیگر با تلاش کارشناسان خنثی بمب در نزدیکی درب جلویی موسسه پزشکی « الازهر» در شهر « دمیات» شمال قاهره خنثی شد.

روز سه شنبه یک عامل انتحاری در یک خودروی بمب گذاری شده، ۱۵ نفر را در اداره پلیس در « منصوره» شمال پایتخت مصر، کشت و روز پنجشنبه نیز یک بمب در قاهره منفجر شد و ۵ نفر را در یک اتوبوس زخمی کرد.

حمله منصوره، یکی از مرگبارترین حملات از زمانی بوده است که « محمد مرسی» رئیس جمهور مصر در ماه ژوئیه در کودتای ارتش کشورش از قدرت خلع شد.

یک روز بعد از این حمله مسوولان مصر، اخوان المسلمین را عامل این حمله دانستند و این جنبش را را در لیست سازمان های تروریستی قرار دادند اما اخوان المسلمین خود را از ارتکاب هرگونه اقدام خشونت آمیز مبرا دانست.

دریادار « جان کربای» سخنگوی پنتاگون در خصوص این تماس تلفنی گفت که هیگل در تماس تلفنی با السیسی بر مشارکت تمامی طرف ها در فرایند سیاسی این کشور تأکید کرد و دو نفر در خصوص توازن بین امنیت و آزادی بحث و گفت وگو کردند.

وی ادامه داد: هیگل همچنین درباره جو سیاسی قبل از همه پرسی درباره قانون اساسی مصر که شامل ادامه اجرای قانون محدود کردن تظاهرات می باشد، ابراز نگرانی کرد.