به گزارش پارس به نقل از ایسنا، نخست وزیر ترکیه امروز (چهارشنبه) در سخنرانی خود پس از استعفای سه تن از وزرای کابینه اش گفت: ممکن است اشتباهاتی در گذشته از سوی حزب حاکم عدالت و توسعه رخ داده باشد، اما ما در تصحیح آن به هیچ وجه کوتاهی نمی کنیم.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در آنکارا اظهار کرد: حزب عدالت و توسعه همواره در تلاش برای تحقق این دو شعار یعنی عدالت و توسعه بوده و آن هایی که ما را به فساد متهم می کنند، هیچ بویی از حق و عدالت نبرده اند.

اردوغان در ادامه گفت: یقینا پرونده ما در گذشته کاملا سفیده سفید نبوده است، اما این به معنای آن نیست که بتوان به حزب عدالت و توسعه هر اتهاماتی را وارد کرد.

نخست وزیر ترکیه افزود: بسیاری از کسانی که در رابطه با پرونده جاری دستگیر شده اند، بی گناه هستند و باید تحقیقات در این باره سری برگزار شود اما متاسفانه رسانه ها این مساله را بیش از اندازه بزرگ کرده اند.

اردوغان تاکید کرد: تمام کسانی که مرتکب خطایی شده باشند، یقینا مجازات می شوند اما ابتدا باید جرم آن ها مشخص باشد و تنها نمی توان به اتهامات اکتفا کرد.

نخست وزیر ترکیه با متهم کردن طرف های خارجی برای ضربه زدن به حزب عدالت و توسعه و ترکیه گفت: برخی ها در داخل به همراهی طرف هایی در خارج از ترکیه سعی در تضعیف ما دارند و تلاش هایی در این باره آغاز شده که هدف آن تخریب وجهه ترکیه است.