به گزارش پارس به نقل از تسنیم، رویترز ضمن انتشار مجدد یادداشت منتسب به رئیس جمهور کشورمان مدعی شد این مطلب برای" پروژه سندیکا" نگاشته شده و سپس با تأیید نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در انتشارات تابعه شامل روزنامه آلمانی منتشر شده است.

در روزهای اخیر انتشار مطالبی منتسب به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در برخی جراید خارجی بالاخص روزنامه زودویچه سایتونگ آلمان با واکنش های مقامات و نهادهای رسمی کشورمان مواجه شد.

محمدرضا صادق مشاور رسانه ای رئیس جمهوردر خصوص انتساب یادداشتی به حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در این نشریه آلمانی، اظهار داشت: " فارغ از محتوای مطلب، رئیس جمهور هیچ گونه یادداشتی در اختیار نشریه آلمانی مذکور قرار نداده و انتساب این یادداشت به رئیس جمهوری اسلامی ایران کذب است. "

از طرف دیگر پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نیز نوشت: " در پی انتشار برخی اخبار، مطالب و اقوال نادرست و انتساب آن به رییس جمهور در برخی رسانه های داخلی و خارجی در روزهای اخیر، دفتر ایشان با صدور اطلاعیه ای مطالب غیرمستند را فاقد اعتبار دانست. "

در این میان خبرگزاری رویترز که منبع اصلی خبرگزاری های داخلی در انتشار یادداشت منتسب به رئیس جمهور بود با انجام برخی اصلاحات مطلب خود را بازنشر نمود.

در پاراگراف سوم متن منتشر شده چنین نوشته شده است: " وی [حسن روحانی] این اظهارات را در مقاله ای آماده شده برای" پروژه سندیکا" [Project Syndicate] بیان کرده است که با تأیید نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل، در میان اعضای عضو، شامل روزنامه آلمانی زودویچه سایتونگ منتشر شده است. "

شایان ذکر است که" پروژه سندیکا" بزرگترین اتحادیه صنفی جهان با محوریت دیدگاه ها است که عقاید و آراء متخصصین، فعالین، برندگان نوبل، دولتمردان، اقتصاددانان، متفکرین سیاسی، رهبران تجاری و دانشگاهیان را بین بیش از ۵۰۰ عضو ناشر در ۱۵۰ کشور جهان پخش می کند. این سازمان در سال ۲۰۱۲ به عنوان یکی از پنج سازمان خبری بزرگ جهان معرفی شد.

در اظهارات منتسب به روحانی که در زودویچه سایتونگ منتشر شده، چنین نگاشته شده بود: " ما می خواهیم روابط با کشورهای اروپایی و آمریکایی را بر اساس احترام متقابل بهبود بخشیم. "

وی در ادامه افزوده بود: " ما سعی داریم از سنگینی بیشتر بر روابط بین ایران و آمریکا اجتناب ورزیده و نیز تنش هایی را که به ارث برده ایم از بین ببریم. "

رئیس جمهور ایران با اعلام اینکه ایران نمی تواند تمام چیزهایی که بر روابط بین دو کشور در ۶۰ سال گذشته تأثیر گذاشته است را فراموش کند نوشته است: " ما باید اکنون بر زمان حال تمرکز کرده و خود را آینده محور سازیم. "

وی همچنین اعلام کرده است: " ما هیچگاه حتی درباره گزینه کسب سلاح هسته ای فکر هم نکرده ایم. ما هیچگاه از حق خود برای بهره برداری از انرژی هسته ای صرفنظر نخواهیم کرد اما در تلاش هستیم تا تمام تردیدها را برطرف کرده و به تمام سؤالات منطقی درباره برنامه مان پاسخ دهیم. "