به گزارش پارس به نقل از تسنیم، پس از پایان رسمی عمر دولت نهم و فعالیت محمود احمدی نژاد در کسوت ریاست جمهوری، رئیس جمهور سابق و برخی از نزدیکان وی که از دولت دهم با وی همراه بودند، به ساختمان لادن در حوالی میدان ونک نقل مکان کردند.

رفته رفته این ساختمان به عنوان دفتر رئیس جمور سابق و دفتر مرکزی دانشگاه ایرانیان لقب گرفت و احمدی نژاد و یارانش در ان مستقر شدند اما با استقرار دولت یازدهم، دولتمردان روحانی به فکر پس گرفتن این ساختمان که گفته می شد متعلق به وزارت دادگستری است، افتادند و خواستار تخلیه ساختمان لادن شدند.

حمید بقایی از چهره های نزدیک به احمدی نژاد، همان زمان در این باره گفته بود که بنده در همان روزهای اول که به لادن رفتیم، با حسین فریدن  برادر رئیس جمهور که وی را از قبل نیز می شناختم درباره این مسئله صحبت کردم و وی اطمینان داد که به هرحال دیگر شما اینجا حضور دارید و گرفتن آن دیگر معنایی ندارد، پس بمانید.

او گفته بود: اما با گذشت زمان دوستان ما خلف وعده کردند و با حذف مصوبه دفتر رئیس جمهور و تنزیل پرسنل های آن به ۸ نفر، به زور خواستند که ما لادن را ترک کنیم.

معاون اجرای احمدی نژاد در دولت دهم حتی در نامه ای به حسن روحانی، رئیس جمهور از وی خواست که جلوی تخلیه ساختمان لادن گرفته شود اما این نامه ثمربخش نبود.

در همین ارتباط نیز اکبر ترکان در یک برنامه تلویزیونی، ساختمان لادن را متعلق به منطقه آزاد قشم عنوان کرد و گفت که « ساختمانی را در منطقه آزاد قشم برای دانشگاه احمدی نژاد (ایرانیان) واگذار کردند که همه این تخلفات در این حیاط خلوت انجام شده؛ این ساختمان از اموال منطقه آزاد است، مال دولت است به چه حسابی اجاره داده شده است؟ چرا این اموال تاراج شده است؟ مگر ارث پدرتان است؟ »

با افزایش تاکیدات دولت برای تخلیه ساختمان لادن، نهایتاً اواخر آبان ماه حمید بقایی از تخلیه ساختمان لادن خبر داد و گفت که ۳ مکان برای دفتر آقای احمدی نژاد در تهران مدنظر داریم که با تصمیم قطعی احمدی نژاد یک مکان را انتخاب خواهیم کرد.

حالا، احمدی نژاد و یاران نزدیکش به ولنجک و ساختمانی در این منطقه نقل مکان کرده اند و تمام برنامه ها، دیدارها و برنامه ریزی ها برای دانشگاه ایرانیان در ساختمان ولنجک صورت می گیرد، ساختمانی که نزدیکان احمدی نژاد می گویند، دولتی نیست و از محل درآمدهای دانشگاه تامین مالی می شود.