به گزارش پارس به نقل از فارس، مهمترین تحولات میدانی و سیاسی سوریه طی ۲۴ ساعت گذشته را می توان در هلاکت سرکرده مصری سازمان القاعده در شرق سوریه، افشای نحوه همکاری اسرائیل با تروریست ها در سوریه، تاکید احمد الجربا بر شرکت کردهای سوریه در ژنو ۲ و نگاهی به دلایل پذیرش ابقای اسد در قدرت توسط آمریکا و قطر ملاحظه کرد.

تحولات میدانی

هلاکت سرکرده مصری سازمان القاعده در شرق سوریه

در جریان عملیات ارتش سوریه علیه گروه های تروریستی وابسته به سازمان القاعده در شرق سوریه سرکرده مصری این سازمان در این منطقه به هلاکت رسید.

آمادگی ارتش سوریه برای بازپس گیری یک منطقه استراتژیک در ریف حلب

یگان های ارتش سوریه خود را برای بازپس گیری یک منطقه استراتژیک در ریف حلب ادامه می کنند که چند روز پیش آن را از دست داده بودند.

عملیات نیروی هوایی ارتش سوریه علیه مقرهای اطراف فرودگاه نظامی ابوالظهور

همزمان با ادامه درگیری نیروهای ارتش سوریه اطراف ۲ پایگاه نظامی ارتش در ریف ادلب، نیروی هوایی ارتش سوریه نیز مراکز تجمع و مقرهای تروریست ها در روستاها و شهرک های پیرامون فرودگاه نظامی « أبوالضهور» را هدف گرفت.

ناکامی تروریست ها در نفوذ به منطقه « الوعر»

یگان های ارتش سوریه چندین عملیات در منطقه قدیمی الوعر قدیم اجرا کردند که در اثر آن تلاش گروه های مسلح برای نفوذ به منطقه الوعر، واقع در حمص ناکام ماند.

تشدید درگیری ها در مزارع « ریما» در القلمون

مزارع ریما، واقع در منطقه القلمون شاهد درگیری های گسترده بین نیروهای ارتش سوریه و گروه های مسلح بود.

گروه های مسلح در « جبل الأربعین» ادلب زمین گیر شده اند

یک منبع آگاه امنیتی سوری از زمین گیر شدن گروه های تروریستی مسلح در منطقه جبل الاربعین واقع در ریف ادلب و عقب نشینی آنها از این منطقه خبر داد.

محموله های سلاح سعودی در راه سوریه

برخی منابع فاش کردند که عربستان بزودی چند محموله سلاح را برای کمک به تروریست های تکفیری به منظور جنگ با دولت سوریه ارسال خواهد کرد.

تحولات سیاسی

سوری ها خود سرنوشت شان را تعیین می کنند

یکی از رهبران جریان مردمی تونس با بیان اینکه نمی توان به غرب تکیه و اعتماد کرد، گفت: این تنها مردم سوریه هستند که آینده و سرنوشت شان را تعیین می کنند

الزعبی: عربستان مسئول مستقیم تروریسم بین المللی است

وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت: عربستان سعودی مسئول مستقیم تروریسم بین المللی است.

نحوه همکاری اسرائیل با تروریست ها در سوریه

با وجود دستورات امنیتی و بایکوت شدید خبری رژیم اسرائیل، گزارش های رسانه های این رژیم از درمان صدها تروریست سوری در بیمارستا ن های فلسطین اشغالی حکایت دارد.

« احمد الجربا» : کردهای سوریه در ژنو ۲ شرکت می کنند

رئیس ائتلاف مخالفان سوری از شرکت دو هیئت کردی سوریه به طور جداگانه در کنفرانس ژنو ۲ خبر داد.

رقابت معارضان سوری برای حضور یافتن در نشست ژنو ۲

مخالفان سوری با وجود تلاش ها هنوز برای حضور در نشست ژنو ۲ آماده نیستند و رقابت گسترده ای میان جریان های معارض سوری برای حضور در لیست حاضران در ژنو ۲ شکل گرفته است.

چرا آمریکا و قطر بقای اسد در قدرت را پذیرفتند

شکست در میدان نظامی، استحاله معارضه از جریانی سکولار به جریانی سلفی – تکفیری و ایستادگی مثال زدنی متحدین بین المللی و منطقه ای دولت سوریه در کنار آن، از جمله علل شکست « رویای سوریه بدون اسد» بود.