به گزارش پارس به نقل از مهر، تدوین سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی امروز در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیری شد و با تصویب دو بند باقیمانده، تدوین این سیاست ها در قالب ۲۲ بند پایان یافت که برای تأیید نهایی، خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم خواهد شد.

در این جلسه که به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل شد، اکثریت اعضا حاضر بودند. بر این اساس و با رأی اکثریت اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، دولت مکلف شد برای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، هماهنگ سازی و بسیج پویای همه امکانات، اقدامات لازم را به عمل آورد.

صرفه جویی در هزینه های عمومی کشور با تأکید بر تحول اساسی در ساختارها و کوچک سازی دولت، بازنگری در نظام بازنشستگی و ساماندهی صندوق های بازنشستگی بر اساس اصول حرفه ای، حذف دستگاه های موازی غیرضرور و هزینه های زاید از دیگر تصمیماتی بود که از سوی مجمع تشخیص به دولت تکلیف شد.

در بخش دیگری از جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران مصوبه مجلس شورای اسلامی که به دلیل ایراد شورای نگهبان به عنوان موضوع اختلافی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است، در دستور جلسه قرار گرفت که به دلیل طولانی شدن مباحث، تصمیم گیری در این خصوص به جلسات آینده مجمع موکول شد.

در این جلسه سران سه قوه حضور نداشتند.