به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مقامات کره شمالی و جنوبی امروز (پنج شنبه) نخستین نشست خود را از زمان اعدام مرد دوم کره شمالی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات کره شمالی و جنوبی در این دیدار مذاکرات مربوط به مجموعه صنعتی مشترک میان دو طرف را از سر گرفتند.

آخرین دور از چنین مذاکراتی در ماه سپتامبر میان دو طرف انجام شد. در آن هنگام مجتمع صنعتی کائسونگ واقع در مرز دو طرف پس از پنج ماه تعلیق بازگشایی شد.

امروز کیم کیو وونگ، رئیس هیات کره جنوبی خطاب به خبرنگاران گفت: ما دوباره اجرای آنچه که مورد توافق قرار گرفته را بازبینی خواهیم کرد و وظایف مربوط به توسعه مجموعه صنعتی کائسونگ را اجرا خواهیم کرد.

قرار است امروز یک هیات خارجی متشکل از وزرای گروه ۲۰ نیز از مجتمع کائسونگ بازدید کنند. این اتفاق پس از آن صورت می گیرد که کره جنوبی از سرمایه گذاران خارجی برای حضور در مجتمع کائسونگ تقاضا کرده است و امیدوار است مشارکت آن ها در این مجتمع در آینده جلوی اقدام مجدد کره شمالی در بستن آن را بگیرد.

این هیات خارجی شامل معاونان وزرای دارایی کشورهای گروه اقتصادی ۲۰ و همچنین مقامات صندوق بین المللی پول و بانک توسعه آسیا است.

بنا به گفته وزارت اتحاد کره جنوبی، کره شمالی با کنار گذاشتن مناقشات داخلی اخیر خود به سفر این هیات خارجی و برگزاری نشست در کائسونگ اجازه داده است.

امروز دنیس رادمن، ستاره بسکتبال آمریکا نیز قرار است به کره شمالی سفر کند او دوستی عمیقی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دارد و قصد دارد مربی یک تیم بسکتبال در کره شمالی شود.

رادمن همچنین قصد دارد برگزاری یک بازی بسکتبال نمایشی در کره شمالی میان یک تیم از این کشور و تیم بازیکنان سابق لیگ بسکتبال آمریکا، NBA را به مناسبت تولد کیم جونگ-اون هماهنگ کند.