به گزارش پارس به نقل از فارس، " ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه امروز در کنفرانس مطبوعاتی بزرگ دیگری در مسکو اعلام کرد که بعد از افشاگری" ادوارد اسنودن" در خصوص شنود گسترده مکالمات جهانی از سوی دولت آمریکا نسبت به" باراک اوباما" احساس حسادت کرد، چرا که وی چنین کاری را انجام می دهد و کسی هم به او کاری ندارد.

پوتین در عین حال یادآور شد که جاسوسی یکی از حرفه های بسیار قدیمی است که همیشه در روابط بین کشورها وجود داشته و خواهد داشت.

وی در عین حال اعلام کرد که روسیه علاقه ای ندارد که از طریق" ادوارد اسنودن" به جزییات فعالیت سرویس های جاسوسی آمریکا در رابطه با روسیه دست پیدا کند.

رئیس جمهوری روسیه گفت: به زبان کاملا تخصصی به شما می گویم: ما بصورت عملیاتی با وی هیچ کاری نکرده و فعالیتی در این رابطه نداریم. ما هیچ سئوالی در رابطه با فعالیت سرویس های جاسوسی آمریکا و یا اینکه آنها در جهت گیری روسیه چگونه کار می کنند، از وی ننموده و نخواهیم کرد.

پوتین در رابطه با اقدام اسنودن گفت: به عقیده من وی انتخاب بسیار دشوار و در عین حال قابل ستایشی انجام داده است. برای من بسیار جالب بود بدانم که وی چگونه چنین تصمیمی گرفته است، برای اینکه او بسیار جوان است. فکر نمی کنم او حتی ۳۰ سال بیشتر داشته باشد. او هیچ چیزی ندارد، هیچ پشتیبانی ندارد. چگونه می خواهد از این به بعد زندگی کند؟ ولی با این وجود او این راه دشوار را انتخاب کرد.

رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به این سئوال که آیا تاکنون با اسنودن دیدار کرده، گفت: اسنودن انسان جالبی است، ولی با او ملاقات نکرده است. او مشغول کار خود است و من هم کارهای زیادی برای انجام دادن دارم.

پوتین افزود: ما به او این امکان را دادیم تا در کشور ما زندگی کند. همانطور که قبلا هم گفتم با توجه به اینکه وی ناچارا در خاک روسیه بود. البته وی در این مدت نباید اقدامی علیه دولت آمریکا انجام دهد. این مسئله که با اطلاعاتی که وی پیش از این در اختیار برخی روزنامه ها قرار داده، چه می کنند، دیگر به ما مربوط نمی شود.