به گزارش پارس به نقل از فارس، ماسیمو دالما نخست وزیر و وزیر امور خارجه اسبق ایتالیا که به تهران سفر کرده، در دیدار با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به نقش محوری ایران در منطقه خاورمیانه گفت: ایران می تواند به عنوان شریک مهم استراتژیک اروپا در منطقه خاورمیانه باشد.

وی با بیان اینکه اروپا خواهان حل و فصل موضوع هسته ای ایران است، افزود: اروپا به دلایل استراتژیک و خصوصاً نقش محوری ایران، خواهان یافتن راه حل سریع برای این موضوع است.

تخت روانچی نیز با اشاره به فرآیند توافق ژنو با گروه ۱+۵ و توافقات صورت گرفته، آن را توافقی دو طرفه دانست که اجرای نهایی آن نیازمند اراده جدی دو طرف است.

وی حل موضوع هسته ای را اولویت اصلی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: آمریکا و اروپا باید مراقب باشند در دام جنگ طلبان و کسانی که خواهان به انحراف کشاندن مسیر مذاکرات هستند، نیفتند.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه با اشاره به نقطه نظرات و منافع مشترک تهران و رم در زمینه های مختلف، خواستار بهره برداری هر چه بهتر از فرصت های پیش آمده پس از انتخاب دولت جدید در ایران شد.