به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، یوسف صانعی که نیویورک تایمز از او به عنوان" آیت الله العظمی" نام برده، در این مصاحبه که اولین مصاحبه او پس از چهار سال نامیده شده گفت: " من باور دارم که اکنون امید وجود دارد و آنچه برای مردم و برای ملت خوب است اتفاق خواهد افتاد. "

صانعی در این مصاحبه از توافق هسته ای ایران استقبال کرده و با نادیده گرفتن تمام جنایاتی که دولتمردان آمریکایی در حق ملت ایران و نظام اسلامی در طول نیم قرن گذشته داشته اند، مدعی شده: " امروز باید مردم حاکم ایران و مردم حاکم آمریکا یکدیگر را بخشیده، گذشته را فراموش کرده و دوستی با یکدیگر را آغاز کنند! "

در ادامه این مصاحبه، صانعی که ظاهرا تمام آموزه های اسلامی و اعتقادی خود را به فراموشی سپرده، بدون کوچکترین توجهی به ماهیت جعلی و پلید رژیم صهیونیستی و جنایاتی که این رژیم از زمان تاسیس در حق مسلمانان داشته، از احتمال کنار آمدن ایران و رژیم صهیونیستی سخن گفته و تنها شرط این مسئله را اینگونه بیان کرده که" اسرائیلی ها اهداف و باورهای خطرناک خود را کنار بگذارند! "

بنابراین گزارش، یوسف صانعی از روحانیون بسیار تندروی دهه اول انقلاب است که به سخنان و مواضع آتشین شهرت داشت؛ شهرت وی بیش از مرجعیت به صدور فتاوای عجیب و ساختارشکنانه است.