به گزارش پارس به نقل از فارس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز پس از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری در بروکسل اظهار داشت: روسیه آمادگی دارد تا کشتی های جنگی خود را برای انتقال سلاح های شیمیایی سوریه تقدیم کند تا این کشتی ها کشتی های حاوی سلاح های شیمیایی را همراهی کنند و امنیت انجام این عملیات محقق شود. سپس سلاح های شیمیایی سوریه به کشتی که از سوی آمریکا تجهیز شده است منتقل می شوند تا عملیات انهدام مواد خطرناک آنها صورت گیرد.

بنابر گزارش روسیا الیوم، وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: مسکو به زودی با آمریکایی ها درباره چگونگی تعامل با گروه" الجبهه الاسلامی" در سوریه گفتگو خواهد کرد. ما از واشنگتن انتظار داریم به یک پرسش پاسخ دهد که چه کسی به نمایندگی از مخالفان سوری در نشست ژنو ۲ شرکت خواهد کرد.

لاوروف خاطرنشان کرد: کشتارهایی که در شهر عدرا انجام شد کشتارهای واقعی بود که از سوی گروه جبهه النصره صورت گرفت. سازمان دیدبان حقوق بشر نیز کشتارهای وحشیانه ای که تروریست ها علیه سوری ها مرتکب شدند را ثبت کردند.

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: روسیه نمی خواهد مذاکرات ژنو ۲ با شکست مواجه شود و تنها سوری ها می توانند خود به تنهایی مسائلشان را حل و فصل کنند.

سرگئی لاوروف درباره برنامه هسته ای ایران نیز گفت: تلاش می کنیم در مذاکرات هسته ای ایران به یک راه حل نهایی دست یابیم. وی همچنین اظهار داشت که اتحادیه اروپا به روسیه پیشنهاد کرده است در روند حفظ امنیت در لیبی مشارکت داشته باشد.