به گزارش پارس به نقل از مهر، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس در نشست خبری امروز خود با رئیس کمیته روابط با ایران در پارلمان اروپایی با اشاره به اینکه امیدواریم همکاران ما در پارلمان اروپا طرف غربی را ترغیب کنند که به تعهداتشان نسبت به توافقنامه ژنو پایبند باشند گفت: عدم پایبندی به توافقنامه خساراتی را به همراه خواهد داشت و این خسارات متوجه کسانی است که به این توافقنامه پایبند نباشند.

جلالی افزود: روح قرارداد ژنو این است که ما از سیاست تحریم به سیاست مذاکره و گفتگو رو بیاوریم و کوبیدن مجدد بر در سیاست تحریم نمی تواند با روح توافق ژنو و مذاکرات سازگار باشد.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس خاطرنشان کرد: روشی که آمریکایی ها در پیش گرفته اند بر بی اعتمادی نسبت به آمریکایی ها می افزاید و مردم ایران به دنبال راستی آزمایی آمریکایی ها هستند.

جلالی همچنین در خصوص طرحی که توسط تعدادی از نمایندگان مجلس پیگیری می شود تا نیازهای هسته ای مشخص شود گفت: این موضوعات، پیشنهادها و رویکردهایی است که برخی نمایندگان دارند، تصمیم مجلس نیست و زمانی تصمیم مجلس به منصه ظهور می رسد که مصوب شود.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس ادامه داد: در مجموع مجلس از عدم پایبندی به توافق ژنو شدیدا ناراحت است.

در ادامه خبرنگار مهر از رئیس کمیته روابط با ایران در پارلمان اروپایی پرسید: تاکنون شاهد سکوت یا حمایت غربی ها از ترور دانشمندان هسته ای ایران به دست رژیم صهیونیستی بودیم و ظاهرا قرار است فردا هیات پارلمان اروپا دیداری با خانواده شهدای هسته ای داشته باشد، شما چه پاسخی به خانواده شهدا و ملت ایران در قبال این سکوت و حمایت از رژیمی دارید که دست به ترور دانشمندان ایرانی زده است در حالی که دانشمندان ما تنها به دنبال دستیابی به تکنولوژی صلح آمیز هسته ای بودند و انرژی هسته ای را حق مسلم خود می دانستند؟ رئیس کمیته روابط با ایران در پارلمان اروپایی در جواب این سئوال گفت: من تازه این خبر را می شنوم که باید دیداری هم با خانواده شهدای هسته ای داشته باشیم من اعتقاد دارم برای اجرای ان پی تی و منع سلاح های کشتار جمعی ترور دانشمندان نمی تواند یک راه حل باشد.