به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه ای استان قم و معاونان وی سخن می گفت، با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی نمی توانند جذب بازار کار شوند، اظهار کرد: توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه ای در کنار مراکز آموزش عالی، کار درستی است و باید به آن اهتمام ورزید.


نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کار این مراکز، ایفای نقش مکمل است و باید مورد حمایت واقع شوند تا مشکلات اشتغال فارغ التحصیلان آموزش عالی، در آینده مرتفع شود.

لاریجانی خطاب به دست اندرکاران آموزش فنی و حرفه ای استان قم، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی، کار خوبی است که شما انجام دادید و سبب شده تا سطح بهره وری بالا رود، چند شیفته کردن کارگاه ها و استفاده از بخش های مختلف مانند تفاهم نامه با دانشگاه ها نیز کار درست و به جایی بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مسئله آموزش فنی و حرفه ای نباید تنها در دولت متمرکز باشد زیرا این دولت جواب گوی این حجم از درخواست نیست، باید تلاش کرد تا این مسئله از طریق آموزشگاه های خصوصی و کمک مردمی حل شود، زیرا هر چه این ها گسترش یابند، بار دولت را کم می کنند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به لایحه بودجه ۹۳ و مشکلات آموزشگاه ها، اظهار کرد: در بحث معافیت از مالیات، این مسئله در لایحه بودجه ۹۳ تذکر داده شده، از طریق کمیسیون اقتصادی آورده می شود، این مسئله را پیگیری کنید، مسئله بیمه نیز باید به صورت لایحه و توسط وزیر مربوط به مجلس آورده شود تا مجلس نیز در این مسئله ورود پیدا کند.

لاریجانی تصریح کرد: مجلس کماکان آماده همکاری برای رفع موانع آموزش فنی و حرفه ای است، زیرا این مسئله برای توسعه زیر بنای اقتصادی کشور بسیار مهم بوده و سبب رونق اقتصاد داخلی می شود.