به گزارش پارس به نقل از ایرنا، « لیسی هیلی» نویسنده این تحلیل افزوده است: نظرسنجی های مختلف از سوی مراکز رسانه ای مانند واشنگتن پست، ای بی سی و رویترز حاکی از حمایت قوی مردم آمریکا از توافق با ایران است.

در ادامه گزارش آمده است: در عین حال نظرسنجی موسسه پیو نشان می دهد که مردم آمریکا درباره اهداف ایران ابراز تردید کرده اند و این نشان می دهد توافق خیلی پیچیده است، اما در همین حال این قابل درک است که مردم آمریکا اذهان خود را به این توافق معطوف کرده اند.

واقعیت این است که بعد از دهه ها ناامیدی، ایالات متحده به سوی یک توافق مثبت با تهران پیش می رود که برای واشنگتن و همپیمانانش خوب است.

نویسنده ادامه می دهد: آیا این یک توافق ممتاز است؟ نه. این برای هیچ کدام از طرف ها ایده آل نیست. آمریکا قصد ندارد که برنامه هسته ای ایران را کاملا برچیند و در عین حال تخفیف تحریم های ایران هم نسبتا ناچیز است. اما این خود یک گام اولیه خوب است و نشان می دهد که جامعه بین المللی از این توافق حمایت می کند.

توافقی که تسلیم را به هر کدام از طرف ها تحمیل کند، غیر منطقی و غیر واقعگرایانه است و ایالات متحده هم نباید به دنبال کسب امتیازهایی باشد که حاصل خشم است یا اقداماتی (سختگیرانه) که مشوق عملیات فریب در آینده می شود و هر توافقی که احساس غرور ایرانی ها را زیر سوال ببرد، به آسانی می تواند تندروها را به ضرر مسوولان عملگرا تقویت کند.