به گزارش پارس ، علی کائیدی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس، از برگزاری جلسه شب گذشته اعضای مجمع نمایندگان استان لرستان با معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور خبر داد و گفت: در جلسه شب گذشته نمایندگان استان لرستان، استاندار این استان و برخی کارشناسان حضور داشتند.

وی اضافه کرد: در جلسه شب گذشته که در معاونت نظارت راهبردی برگزار شد، لرستانی ها مشکلات و مباحث خود را با آقای دژپسند در میان گذاشتند.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان با بیان اینکه نمایندگان و استاندار در جلسه شب گذشته درباره محرومیت های این استان و عدم تخصیص بودجه های لازم صحبت کردند، گفت: یکی از موارد مطرح در جلسه دیشب نرخ بیکاری استان لرستان بود.

کائیدی با ابراز تاسف نسبت به اینکه در دوره های مختلف نسبت به استان لرستان بی توجهی می شود، خاطرنشان کرد: در جلسه دیشب به صراحت گفتیم در لایحه بودجه برای طرح های این استان که اغلب نوپاست بودجه ای به صورت مطلوب دیده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه تکمیل طرح های نوپای استان لرستان باعث کاهش نرخ بیکاری می شود، اظهار داشت: متاسفانه امروز شاهد نرخ بیکاری بالا در استان هستیم که متاسفانه بودجه های لازم برای کاهش آن در نظر گرفته نشده است.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی طرح های استان لرستان را همانند نهالی دانست که در صورت عدم تخصیص بودجه خشک می شود و به همین دلیل از دولت خواست بودجه های لازم را برای این پروژه ها و طرح ها در نظر بگیرد.

کائیدی استان لرستان را همانند یک بیمار توصیف کرد که در حال حاضر نیاز به تزریق بودجه برای کاهش درد دارند.

وی اضافه کرد: نمایندگان استان لرستان اعتقاد ندارند دولت روحانی یا آقای نوبخت در مشکلات استان مقصرند اما به هر حال رفع مشکلات باید از یک جا شروع شود.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان از مدل دولت برای تخصیص بودجه به این استان انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر طرح هایی در استان لرستان وجود دارد که با تخصیص بودجه ۲ یا ۳ میلیاردی امکان اشتغالزایی برای ۵۰۰ نفر را دارد.

کائیدی با بیان اینکه نمایندگان مشکلات را به گردن دولت نمی اندازند، تصریح کرد: به هر حال ما باید به مردم پاسخگو باشیم و زمانی که آنها از مشکلاتشان برای ما می گویند و از عدم تخصیص بودجه گلایه دارند ما جوابی برایشان نداریم.

وی در بیان جزئیات دیگری از جلسه شب گذشته مجمع نمایندگان استان لرستان با معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی گفت: آقای استاندار در جلسه دیشب پیشنهاد کرد که از ردیف های متفرقه به لرستان کمک شود؛ البته استان لرستان در دولت سازندگی، دولت اصلاحات، دولت عدالت و دولت تدبیر و امید چیزی ندید.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمایندگان به دنبال تضعیف هیچ کس نیستند، خاطرنشان کرد: ما امروز فقط و فقط به دنبال حق مردم مان هستیم و انتظارمان تکمیل طرح های نیمه تمام استان است.

کائیدی در پایان گفت وگوی خود با فارس اعلام کرد که در جلسه شب گذشته توافقی بر سر لایحه بودجه ۹۳ انجام نشد و فقط بحث فاینانس مطرح شد.