به گزارش پارس ، محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به اعمال تحریم های جدید از سوی دولت آمریکا علیه چند شرکت ایرانی گفت: آمریکایی ها با نقض توافقنامه ژنو نشان دادند که واقعا نمی توان به آنها اعتماد کرد و درو اقعه این کار، رویکرد دوگانه در دولت آمریکا را نمایان کردند.


وی ادامه داد: از یک طرف دولت آمریکا بحث مذاکره با ایران را مطرح می کند و از طرف دیگر وزارت خزانه داری و کنگره آمریکا بدون توجه به توافقنامه در جهت ادامه عملی شدن تحریم ها اقدام می کنند، این رفتارها نشان می دهدکه در آمریکا سیاست باثباتی وجود ندارد و این موید قابل اعتماد نبودن آنهاست.


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات وندی شرمن درخصوص فریبکار بودن ایرانی ها تصریح کرد: این آمریکایی ها بودند که در عمل نشان دادند که فریبکاری در وجودشان نهادینه شده است؛ اخیراً هم جان کری اعلام کرده که افزایش تحریم ها برای خوش خدمتی به لابی صهیونیست هاست که باید برای ملت آمریکا متاسف بود که زعامت امور آنها دست کسانی است که به جای در نظر گرفتن منافع مردم شان، به فکر صهیونیست ها هستند.


آصفری تاکید کرد: ما اعلام می کنیم که اگر غربی ها بخواهند چنین رویکردی را ادامه دهند، مطمئنا جمهوری اسلامی ایران نیز در رویکرد خود نسبت به توافقنامه تجدیدنظر خواهد کرد.


" در حالی که ایران گام های اعتمادسازی برداشته است اما در طرف مقابل، غربی ها نه تنها هیچ گام اعتمادسازی برنداشته اند بلکه بی اعتمادی ما را نسبت به خود افزایش داده اند که ادامه روند مذاکرات را چالش و مشکل روبرو می کند. "


وی با تاکید بر اینکه ما مذاکره و تحریم را قابل جمع نمی دانیم، افزود: از دستگاه دیپلماسی می خواهیم با این روند مذاکرات را ادامه ندهد و جمهوری اسلامی ایران کمافی سابق روند هسته ای خود را در نصب سانتریفیوژهای نسل جدید و فعالیت مجدد سایت اراک در چارچوب معاهدات ان پی تی اقدام کند.


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: امیدواریم دولت آمریکا سرعقل بیاید و اوباما نیز بهتر است ابتدا این چندگانگی رفتار خودش را حل کند و سپس به فکر مدیریت کلان بر دنیا باشد.


آصفری در بخش دیگری از سخنان خود از بررسی افزایش تحریم ها در اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با حضور مسئولانی از وزارت خارجه خبر داد و گفت: در این جلسه حتما این موضوع را بررسی و پیگیری خواهیم کرد که چرا چنین اتفاقی افتاده و از وزارت خارجه می خواهیم جلوی این دست اقدامات را بگیرد چرا که ایران به دنبال اعتمادسازی و نتیجه دادن مذاکرات است اما اگر ببینیم غربی ها رفتاری متناقض دارند ما نیز اقدامات دیگری را انجام خواهیم داد.


وی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده ما از اینگونه برخورد آمریکایی ها متوجه شدند که طرف مقابل قابل اعتماد نیست و باید دانست که در تفاهمنامه ها، جنگ واژگان است و باید روی تک تک واژگان و لغات تفاهمنامه دقت داشته باشیم تا مورد سوء استفاده غربی ها قرار نگیرد.