به گزارش پارس به نقل از ایسنا، یوناتن بت کلیا، با اشاره به دیدار عصر امروز (شنبه) نمایندگان اقلیت های دینی مجلس با هیات پارلمانی اروپا – که به ایران سفر کرده اند – گفت: نمایندگان در این دیدار نظر هیات پارلمانی اروپا را درباره تحریم های جدید آمریکا علیه ایران پرسیدند و آن ها پاسخ دادند که هر توافقی که خانم اشتون پای آن را امضا کرده باشد، مورد حمایت اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا نیز خواهد بود.

وی افزود: در این دیدار وضعیت کلی اقلیت های دینی در ایران و سابقه زندگی اقلیت های دینی در ایران، برای نمایندگان پارلمان اروپا تشریح شد و ما گفتیم که در ایران هیچ گاه اقلیت های دینی تحت فشار قرار نگرفتند بلکه حتی کلیساهای ما زیرنظر میراث فرهنگی نگهداری می شوند.

نماینده آشوریان در مجلس یادآور شد: ما همچنین توضیح دادیم که در انتخابات مجلس و برای انتخاب نمایندگان اقلیت های دینی، انتخابات توسط جوامع خودمان برگزار می شود و علی رغم این که برای انتخاب نمایندگان از شهرهای مختلف نیاز به جمعیت ۲۰۰ هزار نفری آن شهر است اما مجموع جمعیت اقلیت های دینی آشوری، کلیمی، ارامنه شمال و جنوب و زرتشتیان – که در مجلس نماینده دارند – به ۲۰۰ هزار نفر نمی رسد اما وقتی ما وارد مجلس می شویم طبق قانون نماینده همه کشور هستیم.

بت کلیا با اشاره به طرح برخی مسائل حقوق بشری از سوی نمایندگان پارلمان اروپا در این دیدار اظهار کرد: آقای اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس با اشاره به سابقه سال ها زندگی ادیان و اقوام مختلف در ایران، گفتند که اگر کسی بخواهد به کشورمان تعرض کند، ما همه در کنار هم ایستاده ایم و با ایرانیان همبستگی داریم.

وی ادامه داد: آقای بگلریان نماینده ارامنه جنوب هم تاکید کردند که اقلیت های دینی در کنار سایر مردم ایران با تعامل خوب و بدون مشکل در کنار هم زندگی می کنند.

نماینده آشوریان در مجلس اضافه کرد: آقای خانلری نماینده ارامنه شمال نیز خطاب به هیات پارلمانی اروپا گفت که تاکید منشور کوروش بر زندگی مسالمت آمیز همه اقوام در کنار هم، نگاه اسلام و تشیع به زندگی پیروان ادیان آسمانی در کنار مسلمانان و همچنین عهدنامه امام علی (ع) با آشوریان باعث شده که در ایران تعرضی به اقلیت های دینی وجود نداشته باشد.

به گفته بت کلیا دیدار نمایندگان اقلیت های دینی مجلس با هیات پارلمانی اروپا در محل مجلس شورای اسلامی بیش از یک و نیم ساعت به طول انجامید.