به گزارش پارس به نقل از کیهان، « مسعود باستانی» که اکنون مدت محکومیت خود را سپری می کند، از زیردستان مهدی هاشمی و حمزه کرمی در سایت جمهوریت بود. مهدی هاشمی در این سایت به اموری نظیر پولشویی و سیاه نمایی علیه اصل نظام و انتشار اخبار جعلی مبادرت کرده بود. سایت مذکور به نام دانشگاه آزاد راه اندازی شد اما به تدریج کارکرد آشوب طلبانه پیدا کرد و بنا بر اعترافات حمزه کرمی، مهدی هاشمی صرفا در یک قلم از جرایمش، حدود ۳ میلیارد تومان از بودجه سازمان بهینه سازی مصرف سوخت را به واسطه پولشویی خرج همین فعالیت های مخرب رسانه ای کرد.


مسعود باستانی که در مرخصی به سر می برده، پنج شنبه پیش از بازگشت به زندان به سایت روز آن لاین گفت: مهم ترین دردی که در دوره مرخصی کشیدم این است که بخش زیادی از جامعه ما و دغدغه های ما را فراموش کرده است. متاسفانه دیدم بی اعتنایی به مطالبات ما در جامعه ما و زیاد شده و حتی فراموش شده ایم.


وی با اشاره به حضور مردم در انتخابات بدون توجه به ادعای دروغ تقلب و نقش آن بر عناصر بازداشتی می گوید: واقعیت این است که بعد از یک دوره ای، زندان فرسایشی می شود و انگیزه های اصلی و فعالیت های اصلی را دچار یک نوع فرسایش می کند. به خصوص وقتی که پالس امیدبخشی از مردم دریافت نکنید. در سال ۹۲ ما فکر نمی کردیم که فضای انتخاباتی به این شکل شود.


وی ادامه می دهد: ما اگر احساس کنیم تغییرات از جنس واقعی نیست، خیلی به ما لطمه می زند. ما امیدواریم طیف های رنگارنگ اجازه فعالیت پیدا کنند.
منظور وی از این طیف های رنگارنگ روشن است. او می گوید: ما در زندان با طیف های رنگارنگ از بهایی تا خط امامی و ملی مذهبی و سوسیال دموکرات رفیق شده ایم.


باستانی همچنین گفته است: ما داریم دورانی را تجربه می کنیم؛ دوران سخت پس از ۸۸. من اسم آن را می گذارم دوران سخت پس از جنبش سبز. یادم است در زندان یکی به من می گفت جنبش سبز چی شد؟ من گفتم این تعبیر که به انسداد کامل رسیدیم معنی واقعی خود را پیدا کرد. چون هزینه دادیم، اما هیچ کاری جلو نرفت.