به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سیدعباس عراقچی در گفت وگوی تلفنی با بخش خبر ۱۴ تلویزیون در واکنش به اعمال تحریم علیه چند شرکت ایرانی اظهار کرد: ما در چند روز گذشته بعد از توافق، به نوعی با یک سردرگمی و عدم تصمیم گیری به ویژه توسط دولت آمریکا مواجه بودیم؛ بطوری که از یک سو در کنگره تلاش می کردند جلوی تحریم های جدید را بگیرند و از سوی دیگر با حرکتی که دیشب انجام دادند، خزانه داری آمریکا تعدادی شرکت های جدید را به لیست تحریم ها اضافه کرد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر ما این بازی دوگانه یا سردرگمی که مشاهده می شود اصلا به نفع فضای مذاکراتی که داریم نیست و خلاف روح تفاهم نامه توافق ژنو است.

معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه گفت: البته آمریکایی ها مدعی هستند که این اقدام، اجرای تحریم های گذشته است و این شرکت ها را به دلیل این که تحریم های گذشته را نقض کرده اند، به لیست تحریم ها اضافه می کند ولی به نظر ما در شرایط فعلی و در شرایطی که قرار است در یک فضای همکاری حرکت کنیم، چنین اقدامی اصلا سازنده نیست.

وی گفت: ما به شدت انتقاد داریم و این را یک رویکرد غیرسازنده و خلاف حسن نیت می دانیم و در حال حاضر در حال ارزیابی هستیم و ان شاءالله عکس العمل مناسب را هم انتخاب خواهیم کرد.