به گزارش پارس به نقل از ایرنا، نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی امروز (سه شنبه) با حضور در سفارت کشور آفریقای جنوبی در گفت و گو با « آرجی وایت هد» سفیر آفریقای جنوبی در تهران گفت: نه تنها آفریقای جنوبی بلکه قاره آفریقا و همه آزایدخواهان جهان یک سرمایه بزرگ را از دست دادند.

وی ادامه داد: بنده افتخار داشتم که هم در ایران و هم در ژوهانسبورگ ایشان را ملاقات کنم و خاطرات بسیار خوبی از ایشان در سفر دارم که همیشه لطف و آرامش روحی وی در ذهنمان باقی خواهد ماند.

سید حسن خمینی اضافه کرد: در جهان، تجلیل شایسته ای از ماندلا صورت گرفت و امیدواریم آفریقا بتواند در آینده ای نزدیک همانند وی را به خود ببیند.

یادگار امام راحل همچنین در دفتر یادبود نلسون ماندلا نوشت:

« درگذشت مرحوم نلسون ماندلا رهبر بزرگ مبارزه با نژادپرستی و رییس جمهور سابق آفریقای جنوبی بی شک ضایعه ای برای این کشور، قاره آفریقا و همه آزادیخواهان جهان است.

قلب رئوف و مهربان وی که در طول عمر ایشان - چه در زمانی که در زندان جزیره روین محبوس بود و چه روزگاری که قدرت ظاهری را در دست داشت - سرمایه ای برای او و همچنین سرمایه ای برای اندیشه صلح و آزادی و دوری از کینه است.

ارتباط عمیق و عاطفی مرحوم ماندلا با مردم ایران به خصوص رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) ، همه ما را به تکریم بیشتر و بزرگداشت نیکوتر وی ترغیب می کند. »

نلسون ماندلا رهبر جنبش مقابله با نژادپرستی آفریقای جنوبی ۱۴ آذرماه در سن ۹۵ سالگی درگذشت. ماندلا ۲۷ سال از عمرش را در راه مبارزه با نژادپرستی و آپارتاید در زندان گذراند.