به گزارش پارس به نقل از فارس، سی ان ان در گزارشی به نقل از رادیو « صدای اسرائیل» اعلام کرد هیئتی نظامی از عربستان برای بررسی پیشرفت های پرونده هسته ای ایران به صورت مخفیانه از اسرائیل دیدن کرده اند.

در این گزارش آمده است که منابع اسرائیلی فاش کردند که یک هیئت نظامی عربستان اخیرا به صورت مخفیانه برای بحث در مورد پیشرفت های پرونده هسته ای ایران از اسرائیل دیدار کرده اند.

رادیو صدای اسرائیل به نقل از منابع اسرائیلی گفته است که شاهزاده « سلمان بن سلطان بن عبد العزیز» معاون وزیر دفاع عربستان و برادر « بندر بن سلطان» رئیس دستگاه اطلاعاتی این کشور به همراه دو افسر عربستانی اخیرا به اسرائیل سفر کرده است.

براساس این گزارش هیئت سعودی با فرماندهان امنیتی و نظامی اسرائیل دیدار و امیر سلمان به همراه یکی از افسرن ستاد ارتش اسرائیل از یک پایگاه نظامی این رژیم دیدن کرده است.

هفته نامه ساندی تایمز انگلیس ماه گذشته گزارشی پخش کرد و در آن از هماهنگی بین دستگاه اطلاعاتی عربستان و اسرائیل برای آمادگی به جهت حمله به تاسیسات هسته ای ایران خبر داد ولی مقامات عربستانی این خبر را تکذیب کردند.

بعد از توافق هسته ای بین ایران و ۱+۵ اخبار زیادی از دیدارهای سری بین مقامات امنیتی عربستان با مسئولان اسرائیلی منتشر شده است.

همچنین چندی پیش یک « کلیپ ویدئویی» منتشر شده بود که در آن « ترکی الفیصل» رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان در حال مذاکره با یک افسر ارشد موساد بوده است.