به گزارش پارس به نقل از تسنیم، کمیسیون اروپا اعلام کرد، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است فردا برای سفری دو روزه وارد اوکراین شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ سفر کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اوکراین در شرایطی از فردا سه شنبه آغاز خواهد شد که اعتراضات گسترده طرفداران اتحادیه اروپا همچنان در خیابان های کییف ادامه دارد.

بر اساس این گزارش این اعتراضات پس از مخالفت ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور اوکراین با امضای قرارداد تجارت آزاد با اروپا و تمایل وی برای افزایش روابط اقتصادی و تجاری با روسیه شعله ور شده است.

سخنگوی کمیسیون اروپا تاکید کرد، پیش بینی می شود اشتون در این سفر با نمایندگان مهم هر دو طرف سیاسی در اوکراین دیدار و گفتگو کند.
اعتراضات اوکراین از سال ۲۰۰۴ میلادی و انقلاب نارنجی بی سابقه بوده است. تصمیم ناگهانی رئیس جمهور اوکراین برای برقراری روابط بهتر با مسکو نیز به اعتراضات داخلی دامن زده است.

پیش شرط اتحادیه اروپا در خصوص آزادی تیموشنکو و سفر وی به آلمان برای مداوای پزشکی مانع بزرگی برای امضای قرارداد تجارت آزاد با اوکراین بوده و رئیس جمهور اوکراین به همین علت امضای قرارداد تجاری با اروپا را به تاخیر انداخته است.
تیموشنکو در سال ۲۰۱۱ میلادی به جرم سوء استفاده از قدرت و عقد قرارداد گازی با روسیه که به ضرر منافع این کشور بوده به ۷ سال زندان محکوم شده است. اتحادیه اروپا محاکمه و بازداشت تیموشنکو را با اهداف سیاسی مرتبط دانسته و خواستار آزادی وی برای انجام معالجات پزشکی شده است.