به گزارش پارس به نقل از تسنیم، قادری فر مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دبیر ستاد هفته پژوهش در نشست خبری هفته پژوهش و فناوری، گفت: هفته پژوهش و فناوری سال ۱۳۹۲ شنبه ۲۳ آذرماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح می شود.

وی افزود: چهاردهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری، چهاردهمین جشنواره تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر و سومین فن بازار ملی جمهوری اسلامی ایران از برنامه های هفته پژوهش و فناوری است.

قادری فر در پاسخ به سوالی درباره تحقق بودجه سال ۹۲ در بخش پژوهشی، گفت: در سال گذشته ۱۲۶ میلیارد تومان از بند (ه) در خصوص تحقق طرح های تقاضامحور در بودجه دیده شده بود که رقم تحقق یافته آن صفر بوده است.

وی افزود: ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از بودجه سال گذشته به منظور حمایت از طرح های کلان ملی مازاد فروش نفت در نظر گرفته شده بود که رقم تحقق یافته آن نیز در بودجه سال ۹۲ صفر بود.

قادری فر افزود: ۴۲ میلیارد تومان در ردیف مستقل بودجه برای حمایت از طرح های کلان ملی و حمایت های اجتناب ناپذیر دیده شد که رقم آن نیز در بودجه تحقق یافته سال ۹۲ صفر بود.

وی افزود: ۴۶ میلیارد تومان بودجه بخش ستادی وزارت علوم بود که از این بین تنها ۶۲ درصد آن تحقق یافت.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی پژوهش وزارت علوم خاطرنشان کرد: برای طرح های کلان ملی در سال های ۹۱ و ۹۲،۴۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که هیچ کدام از آنها در بودجه تحقق نیافت.