به گزارش پارس به نقل از فارس، سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در حاشیه معارفه رئیس کل دادگستری اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جنس اقداماتی که دشمنان اسلام و انقلاب در مناطق مرزی کشور و آن سوی مرزها انجام می دهند بیشتر از جنس تحرکات و حرکت های بی سرانجام صهیونیستی است چرا که آنها به دنبال به راه انداختن فضای ایران هراسی هستند تا در کشورهای منطقه جایگاه کشورمان را تنزل دهند.

وی به برخی از تحرکات سران کشور آذربایجان اشاره کرد و افزود: اگر امروز اتهامات جعلی علیه مقامات و مسئولان ما زده می شود به خاطر همین تحرکات بی سرانجام است چرا که جمهوری اسلامی ایران امروز در جایگاه یک مدعی در حوزه رعایت اصول و مبانی حقوق بشر ظاهر شده و دشمنان ما در جایگاه متهم هستند.

رئیسی تصریح کرد: اگر زمانی آنها ما را متهم می کردند که ناقض حقوق بشر هستیم امروز در جایگاه مدعی قرار گرفتیم و تلاشمان بر این است تا به دنیا ثابت کنیم این کشورهای غربی هستند که حقوق اولیه انسان ها را نادیده می گیرند و نسبت به رعایت آن بی توجه هستند.

این مسئول در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: ما امروز نه تنها در رعایت حقوق بشر پرونده روشن، شفاف و عملکرد قابل قبولی داریم بلکه در این حوزه غرب را به چالش می طلبیم تا به آنها بگوییم که جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اصول انسانی مدافع تمام حقوق بشریت بوده و این غرب است که با به راه انداختن شیعه هراسی، ایران هراسی و اسلام هراسی سعی می کنند جمهوری اسلامی ایران را مورد هجمه و تهدید قرار دهند.

دستگاه قضا در معرفی مفسدان اقتصادی شفاف و روشن عمل می کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون اول قوه قضاییه عملکرد دستگاه قضایی را در رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی یادآور شد و اضافه کرد: در این زمینه حقیقتاً در سال های اخیر اقدامات خوبی انجام شده به طوری که دست مفسدان اقتصادی در مناصب حساس قطع شده و اجازه ندادیم در این زمینه حرکتی انجام شود.

رئیسی در ادامه بیان کرد: ما به صورت شفاف و روشن در مورد رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی اطلاع رسانی های خود را انجام می دهیم و پرونده هایی که در دادگاه تجدید نظر حکم قطعی برای آنها صادر می شود از طریق سایت دستگاه قضایی اطلاع رسانی می کنیم تا رسانه ها نیز این احکام را به اطلاع مردم برسانند.

وی یادآور شد: دستگاه قضایی موظف شده تا در این زمینه به موقع عمل کرده و پرونده ها به محض رسیدگی قطعی در دادگاه های تجدید نظر و صدور احکام اطلاع رسانی شده و در این زمینه مطالب و مباحث به اطلاع مردم برسد.

رئیسی ادامه داد: ما در برخورد با مفسدان اجتماعی نیز مصمم هستیم به طوری که دستگاه قضایی مصمم است در برقراری امنیت پایدار در کشور با اخلالگران و افراد شرور در جامعه که امنیت اجتماعی را بر هم می زنند، برخورد جدی داشته باشد.

این مسئول گفت: دستگاه قضا با اخلالگران امنیت اقتصادی و اجتماعی به موقع، به هنگام و شایسته برخورد می کند و در این زمینه از هیچ اصول و آرمانی کوتاه نمی آییم.

وی در ادامه سخنان خود به یکی از گله مندی های مردم اشاره کرد و افزود: گلایه ای که مردم از دستگاه قضایی دارند اطاله دادرسی است که رفع آن به هماهنگی عوامل درون سازمانی و برون سازمانی بستگی دارد که در بخش درون سازمانی تلاش ما بر این است تا با همکاری قضات و پرسنل دادگستری زمان دادرسی و رسیدگی را کاهش داده و آنها را به هنگام کنیم که در این رابطه کارهای خوبی نیز صورت گرفته است.