به گزارش پارس به نقل از ایسنا، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که به تازگی از سفرش به خاورمیانه بازگشته است روز شنبه در یک سخنرانی در مرکز سابان در واشنگتن گفت که سفر اخیرش را روی امنیت رژیم صهیونیستی در آینده و اینکه آمریکا هرگز این رژیم را رها نخواهد کرد متمرکز خواهد کرد.

به گزارش روزنامه هیل، کری گفت: من در این سفر بیشتر وقتم را صرف نگرانی های اسرائیل کردم. ما همواره از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا از توافق هسته ای موقتی با ایران دفاع کرد و گفت: روزی که این توافق اجرایی شود اسرائیل ایمن تر خواهد بود. برنامه هسته ای ایران در طول مذاکرات پیشرفت نخواهد داشت.

به گزارش روزنامه مک کلاچی، کری گفت: باور کنید آمریکا درک می کند که اسرائیل یک ایران هسته ای را تهدیدی برای موجودیت خود می داند و اگرچه ما گاهی گزینه های تاکتیکی متفاوتی را ترجیح می دهیم، آمریکا و اسرائیل همواره هدف بنیادی یکسانی داشته اند.

وی افزود: ما در حالی که مذاکرات را پیش می بریم به مشورت نزدیک با اسرائیل و سایر دوستان و شرکایمان در منطقه و سراسر جهان که نظراتشان برای ما بسیار مهم است ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: یوسی کوهن، مشاور امنیت ملی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در روزهای آینده به آمریکا سفر می کند تا گفت وگوی مستقیمی با کارشناسان ما در زمینه ایران داشته باشد که این به هماهنگ کردن مواضع مان در آینده کمک خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: ما در حالیکه برای رسیدن به یک توافق جامع و نهایی وارد مذاکره می شویم، این کار را با چشمان کاملا باز انجام می دهیم و هنوز باور نداریم که همه تصمیمات دشواری را که برای رسیدن به چنین توافقی لازم است، خواهد گرفت. این مذاکرات بی انتها نیستند و با توجه به چیزهایی که ما از سابقه و فعالیت های فعلی ایران می دانیم، حق داریم که نسبت به ایران شک و تردید داشته باشیم. به همین دلیل مساله اصلی اعتماد کردن به تهران نیست، بلکه آزمودن تهران است. مساله اصلی عمل به استانداردهای قابل راستی آزمایی و شفافی است که از نظر بین المللی پذیرفته شده است و تنها دیپلماسی می تواند این کار را انجام دهد.