به گزارش پارس به نقل از فارس، رژیم صهیونیستی به بهانه تأمین امنیت سکوهای استخراج گاز خود، قصد دارد ۲ ناوشکن جدید از آلمان بخرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آلمان با فروش ۲ ناوشکن به اسرائیل موافقت کرده است. ارزش این قرارداد یک میلیارد دلار اعلام شده است.

بنا بر گزارشی که در نشریه آلمانی « بیلد» منتشر شده، اسرائیل این ناوشکن ها را به بهانه محافظت از تأسیسات استخراج گاز طبیعی خود خریداری می کند.

این گزارش همچنین نوشته است که « یوسی کوهن» رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل هفته گذشته برای رایزنی در مورد این قرارداد به آلمان سفر کرده است. یک سخنگوی دولت آلمان هم سفر کوهن به این کشور را تائید کرده، اما از اعلام دلیل انجام این سفر خودداری کرده است.

« ایلان لاوی» کاپیتان نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در ماه آوریل گفته بود تأسیسات استخراج گاز که در مناطق دور از ساحل قرار دارد، هدفی سهل الوصول برای دشمنان اسرائیل است و به همین دلیل باید برای تأمین امنیت آن ها هزینه کرد.

یک فرمانده ارشد نیروی دریایی اسرائیل هم که خواسته نامش فاش نشود، گفته است برای گشت زنی در اطراف این تأسیسات اسرائیل به ۴ کشتی جدید نیاز دارد و به این منظور تاکنون با ۸ یا ۹ شرکت خارجی وارد مذاکره شده است.