به گزارش پارس به نقل از ایسنا، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه مذاکراتی با سران رژیم صهیونیستی و فلسطین با هدف پیشبرد مذاکرات صلح که از زمان آغاز آن در اواخر ژوییه پیشرفت چندانی نداشته است، داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام عالی رتبه فلسطینی گفت که این مذاکرات در مرحله بسیار دشواری قرار دارد.

ایران نیز یکی از موضوعات اصلی دیدار کری با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود که بیش از سه ساعت طول کشید.

وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری مشترک در بیت المقدس گفت: من تاکید می کنم که امنیت اسراییل در این مذاکرات (با ایران) در راس دستور کار ما قرار دارد.

کری بدون توجه به ماهیت صلح آمیز برنامه هسته یی ایران افزود: آمریکا هر چه در توان دارد انجام می دهد تا مطمئن شود که توانایی تسلیحاتی شدن برنامه هسته یی ایران از بین می رود.

او با بیان این که میزان قابل توجهی از گفت وگوها معطوف به مذاکرات صلح با فلسطین بود، افزود: امنیت اسراییل برای این مذاکرات اساسی است.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: ما در زمینه این که هدف توافق نهایی چه باید باشد، توافق داریم. در روزها و هفته های آینده با دوستان اسراییلی مان مشورت خواهیم کرد تا به یک توافق جامع که برای همه رضایت بخش باشد، برسیم.

کری با هدف شتاب دادن به مذاکرات صلح فلسطین و رژیم صهیونیستی به اراضی اشغالی سفر کرده است.

وندی شرمن، نماینده آمریکا در مذاکرات هسته یی با ایران روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی PBS توافق نهایی با ایران بر سر برنامه هسته یی اش را بسیار بسیار دشوار خواند و گفت برچیدن بخش های زیادی از تاسیسات هسته یی ایران از شروط رسیدن به توافق نهایی با تهران است.

شرمن علاوه بر آن تاکید کرد که وضع تحریم های جدید علیه ایران توافق نامه شش ماهه ای را که پس از مذاکرات ژنو حاصل خواهد شد تضعیف خواهد کرد و موجب می شود ایران از عمل به این توافق سر باز بزند.