به گزارش پارس به نقل از تسنیم، شاهدان عینی گفتند که روز گذشته ۲۰۰ نظامی صهیونیست با کفش وارد حرم شریف ابراهیمی شده و شروع به گشت زنی در داخل آن کردند.


در همین رابطه « سمیره الحلایقه» نماینده مجلس قانونگذاری (پارلمان) فلسطین گفت: نظامیان صهیونیست در اقدامی بی سابقه با کفش وارد مسجد ابراهیمی شدند و به گشت زنی در داخل آن پرداختند در حالی که رهبران آنها نیز در ردیف جلوی این نظامیان حرکت می کردند و درباره مسجد برای آنها توضیح می دادند.


وی افزود که یورش این افراد به مسجد باعث ایجاد رعب و وحشت در میان نمازگزاران شد و همزمان با آن تعدادی از شهرک نشینان نیز به مسجد یورش آورده بودند.


حلایقه اظهار داشت که اسرائیل پس از سال ۱۹۹۴ بر ۵۴ درصد از مساحت مسجد ابراهیمی سیطره پیدا کرده و امروز سعی دارد با زور بقیه مساحت این مسجد را تصاحب نماید.


وی همچنین تصریح کرد: اقداماتی که اسرائیل در قبال این مسجد انجام می دهد، تنها منحصر به یورش نیست بلکه حتی شهرک نشینان در صحن های این مسجد اقدام به مشروب خواری می کنند.


رژیم صهیونیستی نیمی از حرم ابراهیمی را به تصرف خود درآورده و به مسلمانان اجازه نمی دهد از آن استفاده کنند مگر در برخی از روزهای خاص سال همانند ایام ماه رمضان، عید فطر، عید قربان، سالروز معراج، هجرت پیامبر و آغاز سال جدید میلادی.


رژیم صهیونیستی همچنین از سال ۱۹۹۴ به دنبال کشتار حرم ابراهیمی که طی آن ۲۹ نمازگزار مسلمان در اثر تیراندازی یک شهرک نشین شهید شدند، منطقه مسجد ابراهیمی را با موانع نظامی و سیم های خاردار و درهای الکترونیکی بسته است و از آن زمان به بعد نیمی از مسجد ابراهیمی را تصرف و آن را به یک معبد یهودی تبدیل کرده است.