به گزارش پارس ، فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی « هاآرتص» نوشت: « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل شب گذشته در پاسخ به انتقادات « ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق، گفت نمی تواند در برابر تهدیدات علیه اسرائیل، « ساکت باشد» . وی همچنین مدعی شد اسرائیل اکنون بر خلاف گذشته در بین کشورهای دنیا دارای جایگاه و صدایی شده که شنیده می شود.

نتانیاهو در بخش دیگری از اظهاراتش به لزوم فشار بر ایران تاکید کرد و گفت توافق موقت با تهران، رژیم تحریم ها را به سرعت به سمت فروپاشی می برد. وی افزود: اگر سریعا اقدامی انجام نشود، رژیم تحریم ها ممکن است فرو بریزد و سال ها تلاش بدون هیچ نتیجه ای به باد برود.

« ایهود اولمرت» نخست وزیر سابق اسرائیل روز گذشته به شدت از رویکرد « بنیامین نتانیاهو» در قبال توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ انتقاد کرد و گفت نتانیاهو با موضع گیری های تند خود علیه آمریکا « اعلام جنگ کرده» و تلاش می کند بین کاخ سفید و کنگره اختلاف ایجاد کند.

ایران و گروه ۱+۵ هفته گذشته بعد از مدت ها مذاکره به توافقی اولیه دست یافتند. این توافق موقت تعهداتی را برای طرفین طی ۶ ماه آینده ایجاد می کند و در عین حال فرصتی برای مذاکرات بیشتر و دستیابی به راهکاری جامع و بلندمدت فراهم می آورد. نتانیاهو این توافق را « اشتباهی تاریخی» توصیف کرده است.

اولمرت با بیان اینکه نتانیاهو در موضوع ایران « احساسی عمل می کند» ، می گوید چنین موضع گیری هایی اسرائیل را در معرض خطر قرار می دهد.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی این اظهارات را روز یکشنبه در نشست موسوم به « آثار راهبردی توافق موقت ایران و ۱+۵» که پشت درهای بسته در موسسه مطالعات امنیت ملی دانشگاه تل آویو برگزار شد، بیان کرده است.

وی با بیان اینکه هم او و « آریل شارون» نخست وزیر پیش از او، از منازعه علنی با دولت آمریکا خودداری می کردند، گفت: ما هیچ وقت نخواستیم با اصلی ترین متحد اسرائیل در بیفتیم و کنگره را علیه رئیس جمهور تحریک کنیم.

اولمرت همچنین موضع گیری های نتانیاهو را « بی سابقه» خوانده و گفته است « خطرات و آثار مخرب احتمالی» بحث علنی با ایالات متحده، به مراتب بیشتر از آثار مثبت آن است.

به گفته اولمرت، نتانیاهو از سال ۲۰۰۹ و بعد از رسیدن به نخست وزیری سیاست خود را بر « تهدید کردن» و صدور بیانیه علیه دیگران قرار داده است.

اولمرت از هزینه های بیهوده برای تهدید ایران هم انتقاد کرده است. گفته می شود نتانیاهو حدود ۱۰ میلیارد شکل (واحد پول اسرائیل با ارزشی برابر یک سوم دلار) برای اقدام نظامی احتمالی علیه ایران هزینه کرده است. اولمرت در این مورد گفته است: این پولی است که به هدر داده شده است. اگر اسرائیل واقعا می خواست تهدیدات خود را عملی کند، این پول کمکی نمی کرد، اما این پول می توانست به بودجه کمک زیادی کند.

وی در پایان بار دیگر نتانیاهو را موضع گیری علنی علیه « باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا منع کرده و گفته است نتانیاهو نباید با انتقاد شدید از اصلی ترین متحد و کسی که با حسن نیت از اسرائیل حمایت می کند، منافع تل آویو را به خطر بیاندازد. اولمرت نتانیاهو را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا هم متهم کرده و گفته است وی با مواضع خود قصد داشت نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا نتانیاهو علنا به حمایت از « میت رامنی» نامزد جمهوری خواهان پرداخته و ابراز امیدواری کرده بود وی در رقابت با اوباما پیروز شود.