به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: اوباما طبق یک رسم سنتی دو بوقلمون جشن شکرگزاری را آزاد کرد.

یو اس ای تودی گزارش داد، رئیس جمهور آمریکا در آستانه ی برگزاری مراسم روز شکر گزاری در آمریکا ضمن تبکریک این روز دو بوقلمون تدارک دیده شده برای غذای این جشن را آزاد کرد.

باراک اوباما در سخنانی به مناسبت مراسم روز شکر گزاری در آمریکا ضمن تبریک به مناسبت این روز دو بوقلمون را که قرار بود سر از سفره ی غذای جشن روز شکر گزاری درآورند مورد عفو قرار داد.

اوباما یک بوقلمون ۱۷ کیلویی به نام « پاپ کورن» را مورد عفو قرار داد و بوقلمون دیگری به نام « کارامل» را هم را که در این مراسم حضور نداشت آزاد کرد.

کاخ سفید در رسانه های اجتماعی توئیتر و فیس بوک از مردم نظر خواسته بود که کدامیک از هشتاد بوقلمون باید برای مراسم شکرگزاری به کاخ سفید راه یابند. دو بوقلمون یکی به نام پاپکورن و دیگری به نام کارامل به کاخ سفید راه یافتند و با اختلافی اندک پاپکورن پیروز شد.

باراک اوباما به شوخی گفت: « دفتر ریاست جمهوری که قدرتمندترین سمت در دنیا است به همراه خود مسئولیت های هیبت انگیز و جدی دارد اما مسئولیت امروز جزو ایندسته نیست. مراسم بخشش بوقلمون که در کاخ سفید برگزار می شود سنتی بزرگ است ومن می دانم که مِلیا (دختر اوباما) آن را دوست دارد همانطور که ساشا (دختر دیگر اوباما) آن را دوست دارد. کلا روز شکرگزار روز بدی برای بوقلمون ها است! به خصوص در خانه ی که دو سگ داشته باشد پس من از دو مهمان این جشن به علت شجاعتشان تمجید می کنم! » .

اوباما گفت: « هشتاد بوقلمون در یک رقابت شرکت کردند تا به کاخ سفید راه یابند و در سفره ی جشن روز شکرگزاری در کاخ سفید باشند. پس از هفته ها رقابت این دو بوقلمون به مرحله ی نهایی راه یافتند. پاپکورن برنده ی رقابت شد و ثابت کرد که حتی یک بوقلمون با نامی بسیار خنده دار می تواند سر از سیاست درآورد! کارامل این طرف ها نیست بلکه مشغول جمع آوری پول برای دور بعدی رقابت ها است! » .

این دو بوقلمون به ماونت ورنون زادگاه جرج واشنگتن در حومه ی واشنگتن منتقل خواهند شد.

مراسم شکر گزاری ریشه در دهه ۱۶۲۰ دارد زمانی که طبق یک افسانه گفته می شود استعمارگران اروپایی که به تازگی وارد قاره ی اروپا شده بودند به شکرانه ی زنده ماندشان به کمک بومیان آمریکا جشن شکر گزاری برگزار کردند.