به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مطبوعاتی مشترکش با احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: ما به روابط مان با کشورهای منطقه به عنوان یک اولویت مهم روابط سیاسی نگاه می کنیم، بنابراین این سفر را در اولین فرصتی که پیش آمد برنامه ریزی کردیم. البته پیش از این نیز سفر منطقه دیگری نیز داشته ام که این سفرها نشان دهنده اهمیتی است که ایران به روابطش با کشورهای دوست و برادر در منطقه می دهد. امیدواریم این روابط بتواند هر روز بهتر شود و اگر نگرانی و سوءتفاهمی در این روابط است، برطرف شود.

ظریف در پاسخ به این پرسش که آیا سفری نیز به عربستان خواهید داشت؟ گفت: سفری به عربستان خواهم داشت. در حال برنامه ریزی برای آن و مشخص کردن تاریخ دقیقش هستیم. حتما منتظر گفت وگو با برادرم در عربستان نیز هستم.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره سفر نوری المالکی، نخست وزیر عراق به ایران نیز گفت: ما روابط بسیار خوبی با عراق داریم. سفر مالکی در ادامه گفت وگوهای سیاسی دو کشور انجام می شود و امیدواریم در این سفر بتوانیم زمینه گسترش روابط به شکل هرچه بهتر را با همکاری های بیش تر فراهم کنیم.

او هم چنین درباره مذاکراتش با وزیر امور خارجه ترکیه درباره سوریه اظهار کرد: درباره این که کمک رسانی انسانی با یکدیگر درباره سوریه انجام دهیم، رایزنی هایی کرده ایم. البته دیدگاه های متفاوت ایران و ترکیه درباره وضعیت سوریه وجود دارد. تلاشی که داریم این است که این دیدگاه ها را به حداقل برسانیم. مهم این است که بشود با کمک همه آتش جنگ در سوریه خاموش شود و به سمت راه حل سیاسی پیش رود.

ظریف تاکید کرد: البته ما در بسیاری از موارد اشتراک موضع داریم و اختلاف موضع هایی نیز در مواردی وجود دارد. امیدوارم بتوانیم برای رسیدن به صلح کمک کنیم تفاوت ها کنار گذاشته شود.