به گزارش پارس به نقل از فارس، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوری اعلام کرد که این گروه هنوز تصمیم نهایی خود را برای مشارکت در کنفرانس ژنو ۲ نگرفته است.

به گزارش روسیا الیوم، احمد الجربا رئیس ائتلاف ملی معارضان سوری گفت که این ائتلاف هنوز به صورت نهایی در مورد شرکت در کنفراس ژنو ۲ تصمیم گیری نکرده است.

وی با اشاره به تمایل خود برای حضور در این کنفراس که قرار است ۲۲ ژانویه آینده برگزار شود، در کنفرانس مطبوعاتی بعد از دیدار با نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب گفت که معارضان سوری در این نشست به صورت متحد شرکت خواهند کرد و ائتلاف ملی سوریه نماینده آنها خواهد بود.

این در حالی است که « سلیم ادریس» فرمانده ارتش سوریه تأکید کرد شرایط فعلی برای برگزاری نشست ژنو ۲ مناسب نیست و اعلام کرد ارتش آزاد قبل و بعد از برگزاری این نشست آتش بس نخواهد کرد.

الجربا در مورد مشارکت ایران در این نشست ادعا کرد: ما خواستار عقب نشینی سپاه پاسداران و عناصر حزب الله لبنان از سوریه هستیم، چرا که هر پیشرفت در عملیات سیاسی باید در این چارچوب انجام شود.

سفر الجربا به مصر از امروز ۲۶ نوامبر آغاز شده و وی در این سفر چندروزه قرار است با برخی مقامات مصری دیدار کند.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد روز ۲۲ ژانویه (۲ بهمن ماه) را زمان قطعی برگزاری کنفرانس ژنو ۲ اعلام و تاکید کرد که این کنفرانس با حضور نمایندگانی از دولت و مخالفان سوری و طرف های ذیربط منطقه ای و بین المللی برگزار خواهد شد.