به گزارش پارس به نقل از تسنیم، وزیر امور خارجه کشورمان پس از پایان نشست میان ایران و گروه ۱+۵ در ژنو وارد کشور شد و در مصاحبه تلویزیونی شرکت کرد.

وی با تشکر از همه که در این مسیر تلاش کردند گفت که مردم ما به دنیا نشان دادند که با فشار نمی توان با مردم ایران صحبت کرد. تنها با زبان احترام و از موضع احترام می توان با مردم ایران صحبت کرد. کشورهای غربی تمام راه های غلط را امتحان کرده اند. وی ابراز امیدواری کرد که کشورهای غربی اعتماد ازدست رفته مردم ایران را به دست آورند.

وی در ادامه گفت: ما تازه مرحله اول را شروع کرده ایم. دستاورد مهم مردم کشور این است که برنامه غنی سازی جز لاینفک برنامه هسته ای ایران باقی خواهند ماند و هیچیک از تاسیسات هسته ای تعطیل نخواهد شد.

ظریف تاکید کرد: هیچ مشکلی ندارد که به دنیا نشان دهیم برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است. شاید پیش از پایان ماه میلادی مرحله اول را شروع کنیم. این کاربه صورت جدی و متوازن این کار پیش خواهد رفت. آمادگی داریم که راه حل نهایی که رفع تمام تحریم ها است اقدام کنیم.

وی همچنین تصریح کرد که حقوق هسته ای ایران شامل حق غنی سازی است. وزیر خارجه در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وججود دارد که طرف غربی در این ۶ ماه به تعهدات خود عمل کنند گفت: " بزرگترین تضمین مردم ایران هستند. غربی ها تمام راه های اشتباه را امتحان کرده اند و به این باور رسیده اند که تنها راه پایان این مناقشه مذاکره است. ما برای رسیدن به تفاهم نهایی وارد این موضوع شده ایم. حراست از خون شهدا رسیدن به یک تعامل با دنیا است و امیدواریم که این مسیر را به خوبی طی کنیم. "