به گزارش پارس نیوز، 

ماجرای ساخت فیلم مولانا از کجا آغاز شد؟

مراحل ساخت فیلم مست عشق توسط حسن فتحی در سکوت کامل خبری انجام شد به طوری که وقتی فیلمنامه، سرمایه‌گذاران و بازیگر یکی از نقش‌های اصلی این فیلم مشخص شد، بعد این خبر رسانه‌ای شد.
«مست عشق» برشی از زندگی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی و شمس تبریزی را روایت می‌کند و فیلمنامه این فیلم را فرهاد توحیدی و حسن فتحی نوشته‌اند.
حسن فتحی، شهاب حسینی و پارسا پیروزفر را برای دو نقش اصلی شمس و مولانا انتخاب کرده است. همه صحنه‌های این فیلم در شهر قونیه بازسازی و تصویربرداری می‌شود. تهیه کننده «مست عشق» مهران برومند است و فیلم از دو سرمایه‌گذار ایرانی و ترکیه‌ای بهره می‌برد.
فتواهای دو مرجع تقلید درباره ساخت فیلم «مست عشق»

امروز آیت الله مکارم شیرازی و آیت‌الله نوری همدانی فتوایی را درباره ساخت فیلم «مست عشق» منتشر کرده‌اند که در ادامه آمده است.
فتوای آیت الله مکارم شیرازی

جمعی از طلاب از آیت‌الله‌ مکارم شیرازی درباره سریال شمس تبریزی پرسیده‌اند. وی پاسخ داد: با توجه به اینکه این کار سبب ترویج فرقه ضالّه صوفیه می‌شود، شرعاً جایز نیست و باید از آن خودداری کرد. متن کامل این پرسش و پاسخ در این تصویر مشاهده کنید.

AndroidOnlineNewsImage (3)

فتوای آیت‌الله نوری همدانی

آیت‌الله نوری همدانی در پاسخ به نامه جمعی از طلاب درباره این سریال، نوشته است: «طبق گفته حضرت صادق (ع) فرقه صوفیه دشمنان ما هستند و ترویج آن به هر شکلی باشد جایز نیست و حرام است.»
واکنش ابراهیم داروغه زاده به فتواهای دو مرجع تقلید

ابراهیم داروغه زاده؛ معاون سابق نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در واکنش به فتوای آیت‌الله مکارم شیرازی درباره فیلم سینمایی «مست عشق» حسن فتحی نوشت: کنجکاوی و علاقه نسل جوان به تصوف با این فتوی افزایش چشمگیری خواهد یافت.
عوامل فیلم «مست عشق» هنوز هیچ واکنشی را به فتواهای دو مرجع تقلید نشان نداده‌اند.