به گزارش پارس نیوز، 

نمایش «غریبه شام» به کارگردانی کوروش زارعی و نویسندگی حسین فدایی حسین از فردا ، دوازدهم شهریور ماه اجرایش را در تماشاخانه سنگلج آغاز می‌کند.

در این نمایش که به زندگی و شهادت حضرت رقیه(س) می‌پردازد، بازیگرانی چون کاظم نظری، انوش معظمی، وفا طرفه، حسن اردستانی، سیدحمید لاجوردی، محمدجواد پیروزی، لیلاالسادات موسوی، مریم السادات صدرپور،فائزه السادات حسینی، سنا زارعی، نگین السادات رسولی، فائقه حاجی مهدی، سوگند مقدم، حدیت تقی زاده و... ایفای نقش می‌کنند و محمدرضا خویی نیز مدیر تولید پروژه است.

«انوش معظمی»، بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون و نمایشنامه‌نویس که در این نمایش دو نقش متناقض را بازی می‌کند، در گفت وگو با خبرنگار تئاتر فارس گفت: من در این نمایش هم در نقش شبیه خوان حضرت ابوالفضل(ع) و هم شمر بن ذی الجوشن را بازی می‌کنم.

بازیگر نقش «حرمله» در سریال مختارنامه درباره تمایل اصلی خود به تصویر و تئاتر گفت: به نظر من هر دو مدیوم درام تأثیرگذاری خاص خود را دارند. سینما و تصویر فراگیرتر از تئاتر هستند اما تئاتر هم طیف مخاطب خاص خود را دارد با این حال هر دو تأثیرگذاری خود را برای من دارند.

وی در این باره افزود: بنابراین هر کدام از این مدیوم‌ها برای من یک شیرینی خاصی دارد، تئاتر به خاطر نفس زنده تماشاگر و پویا بودنش جذابیت‌های خاصی برایم دارد و سینما هم به خاطر بعد تبلیغاتی و ماندگاری که دارد، جذاب است بنابراین نمی‌توانم بگویم کدام را بیشتر دوست دارم یا ترجیح می‌دهم چرا که مثل دو غذایی می‌ماند که هر دو را دوست دارم اما نمی‌توانم بگویم کدام را بیشتر دوست دارم.

وی درباره حضورش در این نمایش در دو کاراکتر متناقض گفت: هر دو این کاراکترها در برش‌های زمانی جداگانه‌ای از هم هستند، بنابراین به لحاظ زمان و فضایی به مشکلی برنخوردیم چرا که ما به یک تابلو مشترک از این دو کار نپرداختیم و هم اینکه به طور مبسوط به قصه شمر یا حضرت ابوالفضل(ع) نپرداختیم بلکه اینها هر کدام نقش خود را در پازل نمایش ایفا می‌کنند و خیلی با هم تداخلی ندارند.

وی با بیان اینکه هر دو نقش من در یک مقطع زمانی کوتاه انجام می‌شوند، درباره پذیرش این دو نقش گفت: من به لحاظ فیزیکال پتانسیل انجام هر دو نقش را داشتم، گروه هم خیلی شلوغ بود و بیش از سی نفر بازیگر دارد به همین دلیل دیگر کارگردان نخواستند که بازیگر جدیدی دعوت کنند. نقش‌ها هم خیلی بلند نیستند که جذابیت زمانی برای تماشاگر نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با دل و جان نقش حضرت عباس(ع) را پذیرفته، گفت: من در این کار شبیه پوش هستم و چهره ام پوشیده است شاید این نقش برای خیلی‌ها جذابیت حرفه‌ای نداشته باشد اما من با دل آن را پذیرفتم.

 

ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید