به گزارش پارس نیوز، 

از نیمه تابستان تا کنون اخبار زیاد و متنوعی از تدارک فیلمسازان برای ساخت فیلم‌های سینمایی جدید منتشر شده و شنیدن نام بعضی از آن‌ها نوید رقابتی داغ را در جشنواره فیلم فجر پیش رو می‌دهد.

«لامینور» داریوش مهرجویی

یکی از مهم‌ترین کارگردان‌هایی که این روزها خبرهای ساخت فیلم جدیدش منتشر می‌شود داریوش مهرجویی است که بعد از 6 سال بالاخره قصد کرده فیلمش را کلید بزند. البته پیش‌تر حرف از ساخت «سنتوری 2» بود اما فعلا مهرجویی به دنبال ساخت «لامینور» با بازی علی نصیریان است تا بعد از 40 سال و پس از فیلم‌های «گاو»، «پستچی»، «آقای هالو»، «دایره مینا» و «مدرسه‌ای که می‌رفتیم» در ششمین فیلم یک بار دیگر با هم کار کنند.

«لامینور» به تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان با بازی علی نصیریان، سیامک انصاری و پردیس احمدیه به عنوان بازیگرانی که تاکنون معرفی شده‌اند، ساخته خواهد شد.

«خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا

ابراهیم حاتمی‌کیا دیگر فیلمسازی است که دو سال قبل «به وقت شام» را ساخت و حالا در سومین همکاری با سازمان هنری رسانه‌ای اوج، می‌خواهد «خروج» را جلوی دوربین ببرد.

این فیلم به تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد ساخته می‌شود و در خلاصه داستانی از آن آمده است که خروج درباره ساکنان یک روستا است که برای اعتراض به وضعیت‌شان سراغ دولت می‌روند و تنها بازیگری که نامش اعلام رسمی شده است،فرامرز قریبیان است.

«کارو» احمد مرادپور

سازمان اوج در ساخت فیلم دیگری نیز مشارکت دارد که آن هم «کارو» به کارگردانی احمد مرادپور و تهیه‌کنندگی حسین صابری است و به زودی جلوی دوربین خواهد رفت.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی که سومین فیلم مرادپور بعد از «سجاده آتش» و «رنجر» است، آمده، «کارو نوجوان کرمانشاهی بعد از سال‌ها تمرین به تیم ملی کشتی دعوت می‌شود، اما او ...»

«قاتل و وحشی» حمید نعمت‌الله

حمید نعمت‌الله هم طبق خبرهای منتشر شده با بازی لیلا حاتمی و امین حیایی فیلم «قاتل و وحشی» را می‌سازد.

«گورکن» کاظم ملایی

یکی دیگر از فیلم‌هایی که به زودی کلید خواهد خورد، «گورکن» به کارگردانی کاظم ملایی و تهیه‌کنندگی سینا سعیدیان است.

«کوپال» فیلم قبلی ملایی بود و ویشکا آسایش نخستین بازیگری است که حضورش در «گورکن» به طور رسمی اعلام شده است.

«مردن در آب مطهر» نوید محمودی

برادران محمودی هم این روزها در حال آماده‌سازی ساخت فیلم «مردن در آب مطهر» هستند.

این فیلم مضمونی اجتماعی دارد که پس از چهار دهه جنگ در افغانستان به مسائل جوانان مهاجر می‌پردازد.

«سه کام حبس» سامان سالور

سامان سالور که سال 92 فیلم «تمشک» را ساخته بود قصد دارد هفتمین فیلم سینمایی خود را با نام «سه کام حبس» بسازد.

پریناز ایزدیار اولین بازیگری است که حضورش در این فیلم قطعی شده است.

«روز صفر» سعید ملکان

سعید ملکان نیز که در دو سه سال قبل فیلم‌های «تنگه ابوقریب» و «تختی» را به عنوان تهیه‌کننده روی پرده داشت، قصد دارد اولین فیلم خود را در مقام کارگردان جلوی دوربین ببرد.

«روز صفر» با بازی امیر جدیدی به عنوان نقش اصلی و نیز ساعد سهیلی و با فیلمنامه مشترک سعید ملکان و بهرام توکلی به صورت مشترک به نگارش درآمده است.

ملکان که در ابتدا به عنوان یکی از طراحان مطرح گریم در فیلم‌های سینمایی فعالیت می‌کرد پا به عرصه تولید گذاشت و مجری طرح و تهیه کنندگی چندین فیلم سینمایی و سریال نمایش خانگی را برعهده گرفت.

«درخت گردو» محمدحسین مهدویان

از دیگر کارگردان‌هایی که اخبار فیلم جدیدشان منتشر شده به محمد حسین مهدویان می‌توان اشاره کرد که به تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی فیلم «درخت گردو» را خواهد ساخت.

پیمان معادی، مهران مدیری و مینا ساداتی ترکیب بازیگرانی هستند که برای این فیلم اعلام شده‌اند.

«سبز، سفید، قرمز» محمدحسین لطیفی

علاوه بر اسامی ذکر شده، محمدحسین لطیفی هم قصد ساخت فیلمی جدید دارد. «سبز، سفید، قرمز» که عنوانش تداعی کننده رنگ پرچم کشورمان است، نام فیلم جدید این کارگردان است که مهدی سلطانی هم یکی از بازیگران آن معرفی شده است.

موضوع این فیلم پرچم ایران و افتخارآفرینی‌های بین‌المللی است و یکی دیگر از اهداف این پروژه سینمایی معرفی و نمایش جاذبه‌ها، دیدنی‌ها و پیشرفت‌های موجود و واقعی نقاط مختلف کشور به ویژه کلانشهر تهران معرفی شده است.

«جنایت بی‌دقت» شهرام مکری

شهرام مکری هم از جمله فیلمسازانی است که چهارمین فیلم بلند سینمایی خود را با عنوان «جنایت بی‌دقت» می‌سازد.

بابک کریمی، سیاوش چراغی‌پور، محمد ساربان، فریبا کامران، بهزاد دورانی، عادل یراقی بازیگران این فیلم هستند که گفته شده مضمونی مرتبط با سینما دارد و درباره تماشاگرانی است که قبل از شروع اکران فیلمی در سینما درباره آن حرف می‌زنند و با شروع ماجرا بر پرده سینما، داستان آن‌ها و قصه فیلم با هم یکی می‌شود.

«عنکبوت» ابراهیم ایرج‌زاد

دیگر فیلمی که به زودی جلوی دوربین می‌رود «عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد و تهیه‌کنندگی جواد نوروز بیگی است که مینا ساداتی، محسن تنابنده، ساره بیات، شیرین یزدانبخش و فرید سجادی حسینی از جمله بازیگران آن هستند.

این اثر روایت زندگی مردی است که قصد دارد ریشه فساد را خشک کند.

«خورشید» مجید مجیدی

اما جدا از فیلم‌هایی که در حال طی کردن مرحله پیش تولید هستند، تعدادی فیلم نیز به فیلمبرداری یا مراحل فنی رسیده‌اند.

یکی از مطرح‌ترین فیلمسازانی که احتمالا در جشنواره فیلم فجر امسال شاهد رونمایی جدیدترین فیلمش خواهیم بود مجید مجیدی است که به تازگی «خورشید» را جلوی دوربین برده است.

مجیدی فیلمنامه این اثر را به همراه نیما جاویدی نوشته و جواد عزتی یکی از بازیگران آن است.

او در دهمین فیلم سینمایی خود به کودکان کار می‌پرازد و هومن بهمنش را هم به عنوان فیلمبردار انتخاب کرده است.

«آتابای» نیکی کریمی

نیکی کریمی هم پنجمین فیلم سینمایی خود را احتمالا برای رونمایی در جشنواره فیلم فجر آماده می‌کند.

«آتابای» به کارگردانی و تهیه کنندگی نیکی کریمی از اواسط تیرماه در خوی، یکی از تاریخی‌ترین شهرهای استان آذربایجان غربی مقابل دوربین رفت و گفته شده فیلمبرداری‌اش تا نیمه‌های شهریور ادامه دارد.

فیلمنامه «آتابای» توسط هادی حجازی‌فر و بر اساس طرحی از نیکی کریمی نوشته شده و هادی حجازی‌فر، جواد عزتی، سحر دولتشاهی و دانیال نوروش از جمله بازیگران آن هستند.

«زنبور کارگر» افشین صادقی

یکی از این فیلم‌ها «زنبور کارگر» به نویسندگی سعید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی و کارگردانی افشین صادقی است که حمید فرخ‌نژاد، شبنم مقدمی، سعید آقاخانی، حسین مهری، علیرضا آرا، مارال فرجاد، مجید نوروزی، داریوش سلیمی، علی اولیایی و پگاه آهنگرانی در ان بازی می‌کنند و به تازگی فیلمبرداری آن تمام شده است.

در خلاصه داستان این درام اجتماعی آمده است: بیوک که سال‌ها پیش زنش را به دلیل اهمال پزشکی از دست داده، در نزاعی کشته می‌شود. حالا دختر او درصدد قصاص قاتل است. در این میان تنها شاهد، دوست دختر قاتل است…

«ملاقات با جادوگر» جمشید بهرامیان

یکی از فیلم‌هایی که در آستانه فیلمبرداری است تا احتمالا در جشنواره فجر شرکت کند، «ملاقات با جادوگر» به کارگردانی جمشید بهرامیان و تهیه‌کنندگی حمید اعتباریان است که توافقاتی با حمید فرخ‌نژاد، امیرمهدی ژوله، علیرضا خمسه و نسیم ادبی برای بازی در این فیلم انجام شده است.

گفته می‌شود این فیلم، همانند دیگر اثر اعتباریان، طنز و مانند «سن پترزبورگ» است که یک ماجرای کلاهبرداری را به تصویر می‌کشد.

«پیشی‌میشی» حسین قناعت

یکی دیگر از فیلم‌های در حال تولید این روزهای سینما که از نامش به نظر می‌رسد یک فیلم حوزه کودک باشد، ساخته حسین قناعت است.

فیلمبرداری فیلم سینمایی «پیشی میشی» به تهیه‌کنندگی احمد احمدی در جاجرود آغاز شده و رضا شفیعی‌جم، بهاره رهنما، ارژنگ امیرفضلی، علی کاظمی، عباس محبوب، ساعد هدایتی، محمد شیری، نفیسه روشن، یوسف صیادی و صدیقه کیانفر از بازیگران آن معرفی شده‌اند.

این فیلم یک کمدی خانوادگی است و تدوین همزمان آن انجام می‌شود.

«دوزیست» برزو نیک‌نژاد

همچنین «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی سعید خانی به مرحله ساخت موسیقی رسیده است. در این فیلم اجتماعی جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، ستاره پسیانی، مجید نوروزی، الهام اخوان و پژمان جمشیدی، با حضور مانی حقیقی و سعید پورصمیمی بازی کرده‌اند.

«لتیان» علی تیموری

«لتیان» به کارگردانی علی تیموری نیز از فیلم‌هایی است که فیلمبرداری ان‌ها به پایان رسیده و پریناز ایزدیار ، امیر جدیدی و سارا بهرامی در آن بازی کرده‌اند.