به گزارش پارس نیوز، 

این مراسم که با تاخیر حدود 2 ساعت با خوش آمدگویی فرزاد حسنی به عنوان مجری شروع شد. در ابتدا ایمان معلم فرزند کوچک علی معلم از طرف پدر مرحومش به حضار خوش آمد گفت. پس از آن رضا یزدانی با استقبال مدعوین به روی سن آمد و مشغول اجرای قطعاتی به صورت زنده شد. بعد از اجرای رضایزدانی، رویا نونهالی به قرائت متنی درباره سینما و اهمیت جشن حافظ در آستانه بیست سالگی‌اش پرداخت و پس از آن امید معلم روی سن آمد و از استقلال کامل جشن و هیات داوران آن گفت. جواد طوسی، محمدرضا لطفی، سید آریا قریشی، آذر معماریان، امید معلم، دکتر امیر هوشنگ هاشمی،کسری ولایی، امیر پوریا، علیرضا مجمع و خسرو دهقان از هیئت داوران نوزدهمین دوره جشن حافظ هستند.

گلاب آدینه: خودم را هنرآموز میدانم

گلاب آدینه در تشویق بی پایان و ایستاده حضار روی سن آمد و گفت: هرچقدر تمرین کردم نمی‌توانم مسلط باشم مخصوصا که زیر پرچم بزرگی مثل علی معلم باشد. باید حق شناس همدیگر باشیم. این‌جا بهترین جا برای سپاس‌گزاری از کسانی است که باعث تا من به این‌جا برسم. تشکر می‌کنم از اساتیدم و مخصوصا مهدی هاشمی که اولین کسی بود که از او آموختم. بدون تعارف و شکسته‌نفسی خودم را هنرآموز می‌دانم. تشکر می‌کنم از بینندگان که اگر نبودند ما باید جلوی آینه برای خودمان بازی می‌کردیم.

AndroidOnlineNewsImage.aspx

برگزیدگان نوزدهمین دوره جشن حافظ به شرح ذیل می‌باشد:

 

تندیس افتخاری حافظ برای آهنگساز «بازی تاج و تخت»

تندیس افتخاری حافظ به رامین جوادی آهنگساز «بازی تاج و تخت» تعلق گرفت. رامین جوادی که امکان حضور در جشن حافظ را نداشت با ارسال پیامی از این جشن و جایزه تشکر کرد و آن را باعث افتخار دانست. متن تقدیر نامه رامین جوادی به وسیله دکتر امیرهوشنگ هاشمی به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسوی قرائت شد. امید معلم عنوان کرد جایزه رامین جوادی طی مراسمی رسمی به دست اصغر فرهادی به ایشان خواهد رسید.

تندیس بهترین فیلم مستند

جایزه تندیس بهترین فیلم مستند به «در جستجوی فریده» ساخته مشترک آزاده موسوی و کوروش عطایی تعلق گرفت.

تندیس بهترین فیلمنامه تلویزیونی

تندیس بهترین فیلمنامه تلویزیونی به احسان جوانمرد برای مجموعه «بانوی عمارت»اهدا شد.

2

تندیس بهترین دستاورد فنی و هنری

جایزه بهترین دستاورد فنی و هنری به جلوه ‌های ویژه بصری و میدانی «تنگه ابوقریب» اهدا شد. آرشا اقدسی با سری شعله‌ور روی سن آمد و از مرحوم پیمان ابدی یاد کرد. بانتپال شومون این جایزه را به نیابت از گروه تنگه ابوقریب که در مراسم غایب بودند دریافت کرد.

تندیس بهترین تدوین

جایزه بهترین تدوین به هایده صفی یاری برای «عصبانی نیستم» تعلق گرفت.

تندیس بهترین تدوین

جایزه بهترین موسیقی متن به بامداد افشار برای «مغزهای کوچک زنگ زده» اهدا شد. افشار جایزه خود را به مردم مازندران و بچه‌های موسسه فرهنگی پینار تقدیم کرد که در طول ساخت موسیقی فیلم کمک او بودند.

3

تندیس ویژه عباس کیارستمی

برنده جایزه ویژه عباس کیارستمی به «گلدن تایم» (پوریا کاکاوند) تقدیم شد.

تندیس بهترین بازیگر مرد کمدی

جایزه بهترین بازیگر مرد کمدی به امین حیایی برای مجموعه «ساخت ایران 2» تقدیم شد. این جایزه با حضور علیرضا خمسه، مهران غفوریان و سعید آقاخانی اهدا شد. علی‌رضا خمسه با اشاره به این‌که از اول مراسم چشمش دنبال علی معلم است از او خاطره‌ای تعریف کرد خمسه گفت معلم روزی در باغ فردوس وارد کلاسی شد که انقدر خوش‌پوش و آراسته بود همه گفتند استاد آمد. امین حیایی ضمن ابراز خوشحالی از کسب این جایزه گفت: روزی که مجله دنیای تصویر را برای اولین بار شناختم آرزو داشتم عکسم روی جلد آن برود.

4

تندیس بهترین بازیگر زن درام

جایزه بهترین بازیگر زن درام به پانته‌آ پناهی‌ها برای مجموعه «بانوی عمارت» اهدا شد.

تندیس بهترین فیلمبرداری

جایزه بهترین فیلمبرداری به هومن بهمنش برای «متری شیش و نیم» تقدیم شد. این جایزه به نمایندگی از بهمنش به جمشید گرگین تحویل شد. گرگین گفت: خوشحالم این جایزه را به بهترین فیلمبردار می‌دهم. بهمنش نیز از او به عنوان کسی که او را به سینما علاقه‌مند کرد یاد کرد.

او ضمن تشکر از روستایی از دشواری کار متری شیش و نیم گفت و تاکید کرد اگر کیمیا را نداشتم نمی‌دانم چه می‌شد و این جایزه را به او تقدیم می‌کنم.

تندیس بهترین بازیگر مرد درام

جایزه بهترین بازیگر مرد درام به حسام منظور «بانوی عمارت» تقدیم شد. این جایزه را سیما تیرانداز و پژمان بازغی اهدا کردند. تیرانداز پیش از تقدیم جایزه گفت: خوشحالم در عصر زن جنگنده‌ای مثل آذر معماریان زندگی می‌کنم و خوشحالم که بگویم همیشه شاگرد گلاب آدینه بودم و همواره از او یاد گرفتم و امشب هم از او بزرگی، بخشش و مهربانی یاد گرفتم.امیدوارم تئاتر هم به جشن حافظ اضافه شود. پژمان بازغی نیز به شوخی گفت: به کسانی که مثل من بیشترین نامزدی را دارند ولی جایزه نگرفته‌اند باید یک جایزه بدهید. حسام منظور ضمن خوشحالی از دریافت تندیسش آن را به همه معلمان بازیگری‌اش من جمله سیما تیرانداز تقدیم کرد.

5

تندیس بهترین بازیگر زن کمدی

تندیس حافظ بهترین بازیگر زن کمدی به نازنین بیاتی برای مجموعه «گلشیفته» اهدا شد. نازنین بیاتی بعد از دریافت جایزه بهترین بازیگر زن کمدی گفت: سینما برای من سبز است همان‌گونه که خسرو شکیبایی می‌گفت سبز رنگ زندگی است. من بی‌نهایت از این جایزه ممنونم و درس پس می‌دهم جلوی کسانی مثل مرجانه گلچین.

6

تندیس بهترین کارگردان تلویزیونی

جایزه تندیس حافظ بهترین کارگردان تلویزیونی توسط امین زندگانی و نرگس آبیار به عزیزالله حمیدنژاد برای مجموعه «بانوی عمارت» تقدیم شد. عزیزالله حمید نژاد تندیس را به عوامل پشت دوربین و جلوی دوربین مجموعه «بانوی عمارت» به ویژه مجید سعیدی و مریم مومن تقدیم کرد.

تندیس بهترین مجموعه تلویزیونی

جایزه بهترین مجموعه تلویزیونی «بانوی عمارت» به تهیه کنندگی مجید مولایی شناخته شد.

تندیس بهترین چهره تلویزیونی

جایزه بهترین چهره تلویزیونی به عادل فردوسی پور برای برنامه نود اهدا شد. این جایزه توسط آرای مردمی انتخاب شده است. تشویق بی‌امان مردم برای عادل فردوسی‌پور نامزد بهترین چهره تلویزیونی سالن همایش‌های برج میلاد را به لرزه درآورد. فردوسی‌پور بعد از گرفتن جایزه با تکرار تکیه کلام محبوبش «چقدر خوبید شما» مورد تشویق مجدد قرار گرفت و گفت: خوشحالم این جایزه را از پژمان جمشیدی می‌گیرم که دوست من است و از دیدن موفقیتش خوشحالم و بی‌نهایت خوشحالم که این جایزه را از مردم می‌گیرم، خوشحالی‌ام قابل توصیف نیست و بسیار ممنونم از تمام کسانی که این بیست سال کنارم بودند، داشتن همه شما سرمایه بزرگی است.

7

تندیس بهترین فیلمنامه

تندیس حافظ بهترین فیلمنامه به هومن سیدی برای مغزهای کوچک زنگ زده اهدا شد.

تندیس بهترین فیلم

تندیس حافظ بهترین فیلم به تهیه‌کنندگی سید جمال ساداتیان به متری شیش و نیم تعلق گرفت

8

تندیس بهترین تیتراژ فیلم

تندیس حافظ بهترین تیتراژ فیلم یا سریال به علیرضا قربانی برای «چهار راه استانبول» تقدیم شد.

تندیس بهترین بازیگر مرد

در بخش بهترین بازیگر مرد دو تندیس اهدا شد. تندیس اول به پیمان معادی برای «متری شیش و نیم» اهدا شد.

9

دومین تندیس بهترین بازیگر مرد به نوید محمدزاده برای مغزهای کوچک زنگ زده اهدا شد. نوید محمدزاده بعد از دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد ضمن تشکر از خانواده معلم گفت: بسیار خوشحالم که باز هم با پیمان معادی این جایزه را می‌گیرم. در جشنواره فجر هم همین جا نشسته بودم که هوتن دوست صمیمی‌ام جایزه گرفت و از خوشحالی بغض کردم و امشب خوشحالم این جایزه را از او می‌گیرم.

10

تندیس بهترین بازیگر زن

در بخش بهترین بازیگر زن نیز دو تندیس اهدا شد. اولین تندیس بهترین بازیگر زن به باران کوثری برای «عرق سرد» اهدا شد.

11

دومین تندیس بهترین بازیگر زن به شبنم مقدمی برای خجالت نکش توسط مرجانه گلچین و نسیم ادبی تقدیم شد.

12

تندیس دستاورد فردی ویژه

تندیس دستاورد فردی ویژه برای تاثیرگذاری در موفقیت آثار سینمایی به رضا عطاران توسط علی سرتیپی اهدا شد. علی سرتیپی که برای تقدیر از رضا عطاران روی سن آمده بود گفت: امیدوارم پروژه کوروش که آرزوی علی معلم بود روزی ساخته شود.

تندیس بهترین کارگردان

جایزه بهترین کارگردان برای فیلم متری شیش و نیم به سعید روستایی توسط ماهور و سیروس الوند اهدا شد.

13

جایزه ویژه هیئت داوران

جایزه ویژه هیات داوران توسط علیرضا امینی به حمید نعمت‌الله اهدا شد.