نیلوفر شهیدی یکی از چندین بازیگر سریال «گاندو» است که در نقشی متفاوت ایفای نقش کرد. این بازیگر در گفتگوی انجام شده پیرامون نقشی که به عهده داشت، گفت: در «گاندو» نقش خواهرزاده یکی از مسئولین را بازی کردم. آقازاده‌ای که ندانسته درگیر ماجرایی می‌شود و به دلایلی بدون اینکه بداند اطلاعات امنیتی را لو می‌دهد و اشتباهاتی انجام می‌دهد. این نقش کاملاً به روز است هر چند با بقیه موارد مشابه تفاوت‌هایی دارد و دختری است که از روی غفلت دست به اشتباه می‌زند و جایی می‌فهمد که دیگر دیر شده است.

این بازیگر درباره همکاری‌اش با گروه «گاندو» گفت: با تمام وجودم تجربه با جواد افشار و تیم تولید «گاندو» برایم ماندگار است. خیلی تجربه بی‌نظیری برای من بود و اینکه یک گروه خیلی حرفه‌ای در کنار هم به خوبی توانستند یک سریال ملی را به بهترین شکل جمع کنند، برای من به عنوان بازیگر جالب بود. به نظر من ژانر خیلی مهم نیست و کیفیت یک سریال در جذب مخاطب تعیین‌کننده است. «گاندو» به طور حتم آنقدر ساختار محکمی دارد که مردم را جذب می‌کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره فضای تیم تولید گفت: فضای پشت صحنه سریال خیلی خوب و حرفه‌ای بود. من سال‌های سال بود که در این فضای حرفه‌ای به این شکل کار نکرده بود. همه چیز در «گاندو» مرتب بود و هرکسی وظیفه خودش را انجام می‌داد و هر چیزی سر جای خود بود.

نیلوفر شهیدی در پاسخ به اینکه تولید سریال امنیتی همراه با چه دشواری‌هایی نسبت به کارهای دیگر تلویزیونی است، گفت: واقعاً هیچ دشواری وجود نداشت و سازندگان کار آنقدر خوب برنامه‌ریزی کردند که من به عنوان بازیگر نه تنها دشواری ندیدم بلکه با «گاندو» احساس آرامش کردم. شکر خدا همه چیز خوب پیش رفت و بدون اینکه بخواهم بزرگنمایی کنم، هیچ کمبودی ندیدم که بخواهم از آن گلایه کنم.

بازیگر سریال «گاندو» درباره همکاری بازیگران در شکل‌گیری نقشهای مختلف سریال امنیتی جاسوسی «گاندو» گفت: بیشتر حجم بازی‌های من با لیلا اوتادی و داریوش فرهنگ و وحید رهبانی بود. داریوش فرهنگ که دیگر نیاز به تعریف و تمجید من ندارد و آنقدر حرفه‌ای و کاربلد هستند که هر لحظه در کنار ایشان بودن لذت‌بخش است. بقیه دوستان هم همینطور بودند و همه‌چیز در کمال احترام و به شکل حرفه‌ای انجام شد. وقتی با یک گروه بازیگران حرفه‌ای کار می‌کنیم که یک کارگردان فوق‌العاده هم مثل جواد افشار داشته باشد، دیگر هیچ کمبودی احساس نمی‌شود.

نیلوفر شهیدی درباره تجربه همکاری با جواد افشار در مقام کارگردان گفت: این اولین تجربه همکاری‌ام با جواد افشار بود و جدا از کارگردانی بخش‌های مختلف، من به عنوان بازیگر خیلی چیزها از ایشان یاد گرفتم و خیلی خوب بازیگر را راهنمایی می‌کنند. وقتی با کارگردانی شبیه جواد افشار کار می‌کنی واقعاً لذت بخش است و چقدر همه چیز درست و منطقی جلو می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: من به عنوان یکی از بازیگران نقشم را خوانده بودم و هدایت صحیح جواد افشار خیلی بجا و به موقع بود و خیلی به من کمک کرد. متأسفانه یک مقدار نسبت به وجود این نوع کارگردان‌های مسلط در کشورمان کمبود داریم. کارگردان‌هایی که هم به کار، هم به متن و هم به بازی‌ها تسلط داشته باشند، زیاد نیستند.

این بازیگر در خاتمه افزود: وجود آرش قادری هم در کنار ما خیلی برای رسیدن به نقش کمک کرد. برای خود من چند بار برای نقشی که به عهده داشتم، سوال ایجاد شد که قادری به من توضیح می‌داد و با گفتگو پیرامون نقش به آن نزدیک‌تر می‌شدم. خیلی کم پیش می‌آید که نویسنده‌ها پای کار باشند و درباره نقش توضیح بدهند و از این نظر هم تجربه «گاندو» و همکاری افشار و قادری جالب بود. برای سریال «گاندو» خیلی زحمت کشیده شد. من حدود دو ماه درگیر آن بودم ولی می‌دانم که پروژه خیلی سنگینی بود و خیلی‌ها بابت آن زحمت کشیدند.