خوش‌بر و رو است و فیزیک مناسبی برای بازیگری دارد، اما شاید آن چیزی که باید بیشتر از خیلی چیزها برای داشتنشان افتخار کند، توانایی و جرات بازی در نقش‌های و ژانرهای مختلف سینما است.

امیر جدیدی متولد ۳۱ خرداد ۶۳ است؛ یعنی وقتی برای اولین بار در «آفریقا» اولین فیلم هومن سیدی جلوی دوربین رفت تنها ۲۶ سال داشت.

او پس از این فیلم سه سال صبر کرد تا سیدی فیلم دومش را بسازد و در «سیزده» ایفای نقش کرد و همراه با «پایان خدمت» به سی‌ و‌ دومین جشنواره فجر آمد و در پایان دیپلم افتخار بهترین بازیگری بخش نگاه نو را به خانه برد.

پس از اینکه در جشنواره سال ۹۲ بازی‌هایس مورد توجه قرار گرفت، کارگردانان سرشناسی از جمله ابوالحسن داودی او را به عنوان بازیگر فیلمش «رخ دیوانه» انتخاب کرد و جلوی دوربین این کارگردان رفت.

«اژدها وارد می‌شود» و «من» فیلم‌هایی بودند که با آنها به جشنواره فجر آمد و توانست برای بازی در فیلم سهیل بیرقی کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

در ادامه همچنین با مسعود کیمیایی همکاری کرد و سپس با «تنگه ابوقریب» و «عرق سرد» به جشنواره سی‌و‌سشم آمد و سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.

پس از دریافت سیمرغش به پیشنهاد بازی در نقش غلامرضا تختی پاسخ مثبت داد و ماهها به باشگاه‌های کشتی میرفت اما وصال او با نقش تختی خیلی زود به اتمام رسید و جدیدی خودش از آن پروژه کنار رفت.

همزمان با جدایی جدیدی از تختی، کمدی «قانون مورفی» با بازی او روی پرده سینماها رفت و توانست به فروش قابل قبولی برسد و جدیدی نشان دهد بازی‌هایش تنها معطوف نقش‌های خاص نیست.

هم اکنون نمایش «شاه ماهی» با بازی متفاوت امیر جدیدی در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.