به گزارش پارس نیوز، امروز 26 اردیبهشت سالروز تولد ایرج طهماسب چهره محبوب دنیای برنامه سازی کودک و نوجوان و آقای مجری محبوب کلاه قرمزی است. ایرج طهماسب یکی از خالقین عروسک محبوب کلاه قرمزی است که امروز 26 اردیبهشت ماه تولد 60 سالگی اش را جشن گرفت.تولد ایرج طهماسب

 

به بهانه سالروز تولد ایرج طهماسب مروری بر کارنامه هنری این بازیگر داشته ایم که توصیه میکنیم تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

مروری بر کارنامه هنری ایرج طهماسب در سالروز تولدش

نام ایرج طهماسب سالهاست که با نام کلاه قرمزی و برنامه های کودک و نوجوان عجین شده است .

ایرج-طهماسب-و-حمید-جبلی

ایرج طهماسب و حمید جبلی در کنار عروسک های مجموعه کلاه قرمزی

آقای مجری معروف برنامه کلاه قرمزی شاید آن سالها که پا به عرصه دنیای هنر گذاشت خودش هم باورش نمیشد که بتواند با خلق عروسکی به نام کلاه قرمزی در کنار حمید جبلی و مرضیه محبوب به چنان ماندگاری و محبوبیتی دست یابد که با گذشت بیش از دو دهه هنوز هم یکی از بهترین شخصیت های عروسکی است.

ایرج-طهماسب (1)

ایرج طهماسب آقای مجری محبوب کلاه قرمزی

ایرج طهماسب 26 اردیبهشت ماه 1338 متولد شد و فعالیت هنری را با بازی در فیلم خط پایان و آن سوی مه در سال 64 آغاز کرد.

از جمله مهم ترین آثار ایرج طهماسب در مقام نویسنده ، کارگردان و بازیگر میتوان به کلاه قرمزی و پسرخاله، یکی بود یکی نبود، دختر شیرینی فروش، کلاه قرمزی و سروناز، زیر درخت هلو و کلاه قرمزی و بچه ننه اشاره کرد.

ایرج-طهماسب (2)

 

ایرج طهماسب ، حمید جبلی و فاطمه معتمدآریادر زیر درخت هلو

ایرج طهماسب حضور جدید در تلویزیون را با عروسک گردانی مدرسه موش ها آغاز کرد و در خونه مادربزرگه باز هم به عنوان عروسک گردان با مرضیه برومند همکاری کرد و در سریال هایی چون آئینه و آرایشگاه زیبا جلوی دوربین رفت و با ساخت مجموعه هایی چون النگ و دولنگ ، صندوق پست ، عید آمد بهار آمد و در نهایت کلاه قرمزی به یکی از محبوب ترین چهره های تلویزیونی تبدیل شد.

ایرج-طهماسب (3)

ایرج طهماسب آقای مجری مجموعه کلاه قرمزی

ایرج طهماسب از سال 81 تا 97 به عنوان یکی از پرطرفدارترین چهره های هنری ساخت مجموعه کلاه قرمزی را ادامه داد و همچنان با عنوان آقای مجری یکی از محبوب ترین شخصیت های تلویزیونی است.

ایرج-طهماسب (4)

ایرج طهماسب و عروسک های مجموعه کلاه قرمزی