به گزارش پارس نیوز، حالا که «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) از فروش جهانی ۲ میلیارد دلاری عبور کرده، گیشه صاحب یک فرمانروای جدید شد. در میان پنج فیلمی که در طول تاریخ بیش از ۲ میلیارد دلار فروخته‌اند، «زوئی سالدانا» ستاره‌ی «انتقام‌جویان» در سه عنوان آن نقش‌آفرینی کرده است.

او علاوه بر بازی در نقش «گامورا» در «انتقام‌جویان: آخر بازی» و «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» (Avengers: Infinity War)، نقش «نیتیری» در فیلم «آواتار» (Avatar) جیمز کامرون را هم برعهده داشت. با اکران دنباله‌ی «آواتار» و «محافظین کهکشان ۳» در سال‌های آینده، سالدانا دست کم یک فیلم دو میلیارد دلاری دیگر را هم به کارنامه‌ی خود اضافه خواهد کرد.

همین تابستان گذشته، این ستاره‌ی محبوب در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود صاحب یک ستاره شد. در این مراسم سالدانا در مورد دنبال کردن اهداف در زندگی سخن گفت: «رؤیاپردازی تنها گام اول است. گام دوم: بالا زدن آستین‌ها، سخت کار کردن، صبوری، علاقه، پشتکار. اگر در ابتدا موفق نشوید، باید بلند شوید و دوباره تلاش کنید. من آموخته‌ام که عاشق کارم باشم و کاری را انجام دهم که عاشقش هستم و این شعار من است. از حضور در تبلیغات «برگر کینگ» تا سریال «نظم و قانون» تا فیلمی در مورد رقص باله (Center Stage). باید دزد دریایی، مأمور INS، و زبان‌شناس حرفه‌ای می‌شدم. باید بیگانه‌ی فضایی مبارز می‌شدم – البته چندین بار.»

سالدانا با تمجید از ژانر علمی تخیلی که او را با فیلم‌های «محافظین کهکشان» و «آواتار» به شهرت رسانده، سخنرانی خود را ادامه می‌دهد: «من در این ژانر باید رشد می‌کردم. باید شجاع و قوی می‌بودم و شخصیت‌هایی را بازی می‌کردم که تنها یک دختر، همسر یا نامزد نبودند. یک جنگجو بودم و نقشی کلیدی در قصه داشتم، و افتخار می‌کنم که این مسیر را در پیش گرفتم و در دام نقش‌های کلیشه‌ای گرفتار نشدم.»