به گزارش پارس نیوز، منصور ضابطیان مجری و روزنامه‌نگار باسابقه در گفت‌وگوی کوتاهی درباره موارد مختلفی از تلویزیون گرفته تا دنیای کتاب صحبت کرده است.

منصور ضابطیان از مجریان و روزنامه‌نگاران باسابقه و آشنا است که هیچ‌گاه به سوی برنامه‌های سطحی و مبتذل سلبریتی‌محور تلویزیونی نرفته است. دغدغه او همیشه قشر تحصیلکرده و روشنفکر جامعه بوده است؛ برای همین با شنونده و بیننده خود روراست است و رابطه خوبی هم برقرار می‌کند. این روزها که خبر تولید برنامه‌های جدید می‌آید از ضابطیان پرسیدیم که تولید برنامه خود او از چه زمانی شروع می‌شود و گفت: «سری جدید برنامه «رادیو شب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مشترک من و محمد صوفی از 23 تیر 1397 ساعت ۲۲ از شبکه «شما» روی آنتن رفته بود. این برنامه دوشنبه شب‌ها را به مجری‌هایی اختصاص داد که در سال‌های قبل همراه این تیم بوده‌اند و در حال حاضر به دلایلی امکان حضور مداوم در برنامه را نداشتند. این افراد دوشنبه شب‌ها به صورت مجری مهمان در برنامه حضور خواهند داشت. همچنین در این فصل به موسیقی‌های محلی توجه بیشتری شد. گفت‌وگو با کودکان و آموزش لهجه‌های مختلف ایرانی از دیگر بخش‌های فصل جدید برنامه «رادیو شب» بود. سری جدید این برنامه هم از شبکه «شما» روی آنتن خواهد رفت.»

در ادامه از ضابطیان پرسیدیم که سطح برنامه‌های تلویزیون را چگونه می‌بیند. برای اینکه بیشتر برنامه‌های تلویزیونی پر از سلبریتی‌ و تبلیغات بازرگانی شده است. برخی از مردم هم کلافه شده‌اند. این مجری در پاسخ می‌گوید: «بنا به کاری که دارم باید برنامه‌های مختلف تلویزیون را نگاه کنم. البته یک‌سری‌ها چون صداوسیما را دنبال نمی‌کنند و اعتقاد دارند که دیدن این رسانه سطح پایینی دارد؛ یا اینکه کلاس دارد و روشنفکری است که بگویند اصلا تلویزیون نگاه نمی‌کنند، چنین حرف‌هایی می‌زنند. برخی برنامه‌های صداوسیما کیفیت قابل قبولی دارد و زحمات فراوانی هم برای آنها کشیده می‌شود.»

همان‌طور که می‌دانید جشنواره «جام‌جم» هم با حواشی عجیب و غریبی روبه‌رو شده است. منصور ضابطیان از عدم حضور برنامه «رادیو شب» در این جشنواره می‌گوید و تاکید می‌کند: «چون ما در شبکه «شما» فعالیت می‌کنیم در فهرست نامزدهای این جشنواره قرار نداریم. برنامه‌های این شبکه جدا از شبکه‌های دیگر است.» اینجا بود که وارد بحث‌های فرهنگی و اجتماعی هم شدیم. از کتاب‌خوانی و نوشتن و خرید و فروش این کالای فرهنگی مهم در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی گفتیم. منصور ضابطیان در همین رابطه گفت: «در شرایط تحریم اقتصادی، بیشترین آسیب را فرهنگ می‌بیند.» وی سپس گفت: «من کتاب جدیدی نوشته‌ام که نامش «موآ» است. محتوای این کتاب مربوط به سفرنامه و مجموعه عکس‌های من از سفر به کشور ویتنام است.» ضابطیان درباره کتاب ادامه داد: «البته برخی کتاب‌ها به چاپ‌های متعدد می‌رسند و فروش خود را دارند. در واقع با مخاطب خود ارتباط می‌گیرند ولی بسیاری از کتاب‌ها با مشکل مواجه شده‌اند.» 

خبرهایی هم درباره فروش آرشیو صداوسیما در فضای مجازی منتشر شده است. گفته می‌شود که آرشیو این سازمان شاید فروخته شده باشد و با فرد خاطی هم برخورد نشده است. منصور ضابطیان در همین رابطه می‌گوید: «من یک برنامه‌ای داشتم که به نوستالژی دهه 1360 می‌پرداخت و بنابراین از آرشیو استفاده کردم. همین‌جا باید بگویم که هیچ اطلاع خاصی در این رابطه ندارم. البته باید تاکید کنم که اگر آرشیو صداوسیما هم فروخته شده باشد، یک امر حرفه‌ای و معمول است. بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌ها آرشیوهای مختلفی دارند که به برنامه‌سازان می‌فروشند. این موضوع در تلویزیون ایتالیا به خوبی در جریان است. اگر آرشیوی هم فروخته شده باشد از نظر حرفه‌ای هیچ مشکلی ندارد. به نظرم یک عرف بین‌المللی است.»